Absences due to illness decreased and job satisfaction rose in 2023
The Emergency Response Centre Agency’s financial statements for 2023 are complete. Last year, the number of employee absences due to illness fell, new ERC operators were recruited, and employee satisfaction increased.
eCall offers safety in situations where the driver cannot call for help
There has recently been discussion in the news about automatic emergency call systems in vehicles. The Europe-wide eCall connects directly to the nearest emergency response centre and sends information directly to the centre's information system.
The missing children hotline improves safety across the EU
In the event that an underage child becomes missing, it is important to inform the responsible authorities quickly. For this purpose, assistance is available from a common European hotline. In Finland, the hotline can be used for sharing tips about missing children. In emergencies, the number to call is 112.
Emergency response centre operator awarded for outstanding performance
The European Emergency Number Association EENA awarded a Finnish emergency response centre operator for outstanding work in assisting a person that had fallen through the ice in the wilderness. Finland’s emergency response centres are built around the professionalism of ERC operators and cooperation between authorities, and the case demonstrates the effectiveness of this approach.
Smart devices and automatic emergency calls
New technology has been created to assist in situations where a person needs help but cannot summon it themselves. Dialogue between the authorities involved in emergency response centre operations as well as futher technical development is required to take advantage of the technology.
112.fi uudistui
Hätäkeskuslaitoksen uusi verkkosivusto on nyt auki. Uudistuksen myötä haluamme tarjota sivustollamme saavutettavampaa, lähestyttävämpää ja nykyaikaisempaa palvelua.
112.fi-sivustolla on pyritty panostamaan raikkaampaan ilmeeseen sekä tiiviimpään ja selkeämpään sisältöön. Olemme pyrkineet huomioimaan asiakkaamme aiempaa paremmin ja tuottaneet sisältöä palvelunäkökulmasta.
Sivustoa voi nyt helposti lukea myös mobiililaitteilla. Medialle tarjoamme kokonaan oman uutispalvelun, ja yhteistyötahomme saavat tulevaisuudessa oman extranet-palvelun. Sisältö on kolmella eri kielellä; suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.
Mielipiteesi on meille tärkeä, joten voit antaa palautetta sivustosta palautelomakkeella.
Vanha sivustomme palvelee loppuvuoden ajan osoitteessa hatakeskuslaitos.fi, mutta sitä ei enää päivitetä.