Nytt kundtjänstnummer för larmanläggningar 3.3.2021

Utgivningsdatum 1.3.2021 10.40
Pressmeddelande

Ett nytt kundtjänstnummer öppnas för kunder som har larmanläggningar: 0295 481 480. Vår kundtjänst är öppen vardagar 9-15. Servicenumret ger råd i avtals- och faktureringsfrågor som gäller larmanläggningar. Våra testnummer för larmanläggningar förblir oförändrade.

Långa köer till testning i månadsskiftet

Testningen av brand- och brottslarmanläggningar är som mest belastad veckorna kring månadsskiftet. I det nya datasystemet styrs alla larmanläggningstester till samma kö. För att påskynda testningen och undvika överbelastning ber Nödcentralsverket att tester som görs vid månadsskiftet flyttas till de två mellersta veckorna i mitten på månaden. 

Mot elektronisk ärendehantering

Nödcentralsverket förbereder ett nytt system för elektronisk ärendehantering för larmanläggningskunder. I framtiden kommer kunderna att kunna granska och uppdatera sina avtal via ett elektroniskt ärendehanteringssystem. Systemet tas i bruk under 2021. Systemet har fått ett namn "ILMO". Vi kommer att meddela om ibruktagningen på vår webbsida samt på sociala medier.

Våra kunder som har en larmanläggning har möjlighet att påverka utvecklingen av ILMO-tjänsten. Om du är intresserad av att vara med i utvecklingsarbetet, kontakta [email protected].

Larmanläggningar