Absences due to illness decreased and job satisfaction rose in 2023
The Emergency Response Centre Agency’s financial statements for 2023 are complete. Last year, the number of employee absences due to illness fell, new ERC operators were recruited, and employee satisfaction increased.
eCall offers safety in situations where the driver cannot call for help
There has recently been discussion in the news about automatic emergency call systems in vehicles. The Europe-wide eCall connects directly to the nearest emergency response centre and sends information directly to the centre's information system.
The missing children hotline improves safety across the EU
In the event that an underage child becomes missing, it is important to inform the responsible authorities quickly. For this purpose, assistance is available from a common European hotline. In Finland, the hotline can be used for sharing tips about missing children. In emergencies, the number to call is 112.
Emergency response centre operator awarded for outstanding performance
The European Emergency Number Association EENA awarded a Finnish emergency response centre operator for outstanding work in assisting a person that had fallen through the ice in the wilderness. Finland’s emergency response centres are built around the professionalism of ERC operators and cooperation between authorities, and the case demonstrates the effectiveness of this approach.
Smart devices and automatic emergency calls
New technology has been created to assist in situations where a person needs help but cannot summon it themselves. Dialogue between the authorities involved in emergency response centre operations as well as futher technical development is required to take advantage of the technology.
Evenemang under virtuella 112-dagen
Den 11 februari firas igen 112-dagen. Då uppmärksammas egen och närståendes säkerhet samt alla aktörer inom säkerhetsbranschen – de som ger hjälp i nödens stund. År 2021 firas kampanjen virtuellt med temat "Säkerhet är allas vår rätt".
Framför tack till säkerhetsaktörer på sociala medier #thankyouchain
Många av oss har fått hjälp i nödens stund, och under veckan då 112-dagen infaller kan ett tack riktas till olika säkerhetsaktörer. Hashtaggen #thankyouchain används för att framföra tack. Detta är en EU-omfattande kampanj för att uppmärksamma säkerhetsaktörer under veckan då 112-dagen infaller.
Ta del av nödcentralsoperatören Patricks arbetsdag
Under 112-dagen kan du ta del av nödcentralsoperatören Patricks arbetsdag på Nödcentralsverkets sociala mediekanaler: Instagram och Facebook. Välkommen till Patricks arbetsdag vid Åbo nödcentral!
Fråga oss-timme på Facebook 11.2 kl. 14–15
Du kan ställa frågor om nödnumret 112 och nödcentralernas verksamhet. Våra experter ger svar på Facebook 11.2 kl. 14–15.
Lägg till ramen för 112-dagen i din profilbild på Facebook
Du kan i din profilbild på Facebook lägga till ramen för 112-dagen för att på detta sätt visa att du deltar i 112-dagen. Säkerhet är allas vår rättighet.
Delta och dela med dig av säkerhetsinformation
I kampanjen kan vem som helst – en privatperson, en organisation, en skola, en arbetsplats, en hobbygrupp eller en förening– dela med sig av värdefull säkerhetsinformation 112-dagen till ära. Dessutom kan var och en av oss förbättra vår egen och våra närståendes säkerhet genom att uppmärksamma små vardagliga gärningar och val. Dela med dig av dina säkerhetskunskaper på sociala medier med hjälp av hashtaggen #112paiva #112dagen #112day. På adressen 112-paiva.fi finns bilder från 112-dagen som du kan ladda ner och använda.
#112paiva #112dagen #112day #thankyouchain