Nödcentralsverket
Nödnumret 112
I Finland används endast ett nödnummer. Till nödnumret ringer man endast i brådskande nödsituationer där hjälpande myndigheter behövs på plats.
Publikationen Nödcentralsverksamheten i Finland
I den nya publikationen "Nödcentralsverksamheten i Finland" ges en kortfattad beskrivning av Nödcentralsverkets verksamhet och tjänster. Publikationen är avsedd för alla som är intresserade av 112-verksamheten.
Service- och störningsmeddelanden
ArkivInga aktiva meddelanden
Nödmeddelanden kan sändas på många olika sätt
I fjol fick Nödcentralsverket nästan 3 miljoner nödmeddelanden. Största delen av meddelandena bestod av telefonsamtal till nödnumret 112. Ett nödmeddelande kan också sändas per textmeddelande eller på teckenspråk.Nödmeddelande
Nödcentralsverket på lätt svenska
Vad gör nödcentralsverket? Läs om nödcentralsverkets tjänster på vår webbplats. Texterna är lättlästa.Läs om Nödcentralsverket på lätt svenska
Färre sjukfrånvaron och bättre trivsel i arbetet år 2023
15.03.2024
Pressmeddelande
-
Instruktionen för uppdragshantering för den prehospitala akutsjukvården förnyades i slutet av november 2023. Syftet med den nya instruktionen för...
Nyhet Nödcentralstjänster11.03.2024 -
År 2023 tog Nödcentralsverket emot i genomsnitt 8 300 nödmeddelanden varje dag. Ungefär hälften av meddelandena ledde till uppdrag som förmedlades...
Pressmeddelande Nödcentralstjänster07.03.2024