Nödcentralsverket har enligt lag i uppgift att ta emot och bedöma nödsamtal i samband med nödsituationer samt förmedla uppdrag som kräver omedelbara åtgärder till räddningsväsendet, polisen eller social- och hälsovårdsmyndigheterna.
Här kan du skicka respons i anslutning till ett enskilt nödmeddelande. Nödcentralen har endast rätt att ge utredningar om sin egen verksamhet som omfattar hantering av nödmeddelanden och åtgärder i anslutning till dem. I behandlingen av kundrespons ska nödcentralen följa fastställda begränsningar om utlämning av uppgifter i anslutning till händelser inom räddnings-, polis- samt social- och hälsovårdsväsendet och medborgarnas personskydd. Nödcentralsverket behandlar all respons.Feedbackformuläret använder CAPTCHA. Om du inte har accepterat cookies kan du skicka din feedback via e-post [email protected]
Ge mer information: till exempel händelsen inträffade, telefonnummer som nödmeddelandet skickades från, klockslag,Plats för händelsen (noggrann adress), plats för händelsen (kommun)