Absences due to illness decreased and job satisfaction rose in 2023
The Emergency Response Centre Agency’s financial statements for 2023 are complete. Last year, the number of employee absences due to illness fell, new ERC operators were recruited, and employee satisfaction increased.
eCall offers safety in situations where the driver cannot call for help
There has recently been discussion in the news about automatic emergency call systems in vehicles. The Europe-wide eCall connects directly to the nearest emergency response centre and sends information directly to the centre's information system.
The missing children hotline improves safety across the EU
In the event that an underage child becomes missing, it is important to inform the responsible authorities quickly. For this purpose, assistance is available from a common European hotline. In Finland, the hotline can be used for sharing tips about missing children. In emergencies, the number to call is 112.
Real-time text for emergency services will be introduced in 2025
Emergency calls using real-time text (RTT) will be made available by the end of 2025. The new option for emergency calls will especially help people with hearing or speech impairments. The Emergency Response Centre Administration has already taken the first steps in the development of RTT.
Emergency response centre operator awarded for outstanding performance
The European Emergency Number Association EENA awarded a Finnish emergency response centre operator for outstanding work in assisting a person that had fallen through the ice in the wilderness. Finland’s emergency response centres are built around the professionalism of ERC operators and cooperation between authorities, and the case demonstrates the effectiveness of this approach.
Ilmoitinlaitteisiin uusi asiakaspalvelunumero 3.3.2021
Ilmoitinlaiteasiakkaille avataan uusi asiakaspalvelunumero: 0295 481 480. Palvelumme on avoinna arkisin 9-15. Palvelunumerosta saatte neuvontaa ilmoitinlaitteiden sopimus- ja laskutusasioihin. Ilmoitinlaitteiden testausnumeromme säilyvät ennallaan.
Testauksissa ruuhkaa kuukauden vaihteessa
Palo- ja rikosilmoitinlaitteiden testaukset ovat ruuhkaisimpia kuukauden vaihteessa olevilla viikoilla. Uudessa tietojärjestelmässä kaikki ilmoitinlaitetestaukset ohjautuvat samaan jonoon. Testauksen nopeuttamiseksi ja ruuhkien välttämiseksi Hätäkeskuslaitos pyytää, että kuukauden vaihteessa tehtävät testaukset siirretään tehtäväksi kuukauden puoliväliin kahdelle keskimmäiselle viikolle.
Kohti sähköistä asiointia
Hätäkeskuslaitos valmistelee uutta järjestelmää ilmoitinlaiteasiakkaiden sähköiseen asiointiin. Jatkossa asiakkaat pystyvät tarkastelemaan sekä päivittämään sopimuksiaan sähköisen asioinnin kautta. Järjestelmän käyttöönotto tapahtuu vuonna 2021. Järjestelmän nimi on "ILMO". ILMO:n käyttöönotosta tulemme uutisoimaan nettisivuillamme sekä sosiaalisen median kanavillamme.
Ilmoitinlaiteasiakkaillamme on mahdollisuus vaikuttaa ILMO-palvelun kehittämiseen. Jos olette kiinnostuneet osallistumaan kehitystyöhön, otattehan yhteyttä [email protected].