Ilmoitinlaitteisiin uusi asiakaspalvelunumero 3.3.2021

Ilmoitinlaiteasiakkaille avataan uusi asiakaspalvelunumero: 0295 481 480. Palvelumme on avoinna arkisin 9-15. Palvelunumerosta saatte neuvontaa ilmoitinlaitteiden sopimus- ja laskutusasioihin. Ilmoitinlaitteiden testausnumeromme säilyvät ennallaan.
Testauksissa ruuhkaa kuukauden vaihteessa
Palo- ja rikosilmoitinlaitteiden testaukset ovat ruuhkaisimpia kuukauden vaihteessa olevilla viikoilla. Uudessa tietojärjestelmässä kaikki ilmoitinlaitetestaukset ohjautuvat samaan jonoon. Testauksen nopeuttamiseksi ja ruuhkien välttämiseksi Hätäkeskuslaitos pyytää, että kuukauden vaihteessa tehtävät testaukset siirretään tehtäväksi kuukauden puoliväliin kahdelle keskimmäiselle viikolle.
Kohti sähköistä asiointia
Hätäkeskuslaitos valmistelee uutta järjestelmää ilmoitinlaiteasiakkaiden sähköiseen asiointiin. Jatkossa asiakkaat pystyvät tarkastelemaan sekä päivittämään sopimuksiaan sähköisen asioinnin kautta. Järjestelmän käyttöönotto tapahtuu vuonna 2021. Järjestelmän nimi on "ILMO". ILMO:n käyttöönotosta tulemme uutisoimaan nettisivuillamme sekä sosiaalisen median kanavillamme.
Ilmoitinlaiteasiakkaillamme on mahdollisuus vaikuttaa ILMO-palvelun kehittämiseen. Jos olette kiinnostuneet osallistumaan kehitystyöhön, otattehan yhteyttä [email protected].
See also
Record number of emergency calls interpreted
2024 in review
The Emergency Response Centre Agency’s financial statements for 2024 are complete. The service level of emergency response centre (ERC) operations remained good, even though we were not able to meet all our performance targets. During 2024, absences due to illness decreased and the work load was evened out. Customer confidence and satisfaction in ERC operations remained high.
Record number of emergency calls interpreted
The growth in the foreign-language population is reflected in the number of interpreted emergency calls. The demand for Ukrainian interpretation, for example, has increased significantly over the past few years.
Statistics on the emergency number 112
In 2024, the Emergency Response Centre Agency received an average of 7,600 emergency calls every day. Of these calls, 1,600 should not have been made to the emergency response centre. Roughly one half of the calls were passed on to authorities while the other half were handled by the emergency response centre operator through guidance and advice. The average time in which an emergency call was picked up was seven seconds.
How to instruct different target groups in calling the emergency number
The 112 Day campaign has issued instructions on calling the emergency number for the general public as well as children and young people, older people and foreign-language speakers. Learn more about the instructions and make use of the associated materials.
The emergency number provides safety for children
Teaching children how to use the emergency number correctly is a safety action. It is important to talk to children about identifying emergencies and encourage them to report an emergency.