Uusimmat uutiset
Kokeneen hätäkeskuspäivystäjän mieleenpainuvin tapaus on Estonian uppoaminen
- Oliskohan tämä kutsumustyö minulle, puntaroi Margareta. Keväällä 1983 Margaretan isä soitti tyttärelleen todeten, että nyt on tulossa hyvä työpaikka Kristiinankaupunkiin....
Hätäkeskuslaitos perustettiin 20 vuotta sitten
Laki valtiollisesta Hätäkeskuslaitoksesta tuli voimaan 1.1.2001, jolloin perustettiin uusi valtion virasto: Hätäkeskuslaitos. Viraston perustamista edelsi hätäkeskuskokeilu, jonka tehtävänä oli...
Vuonna 2001 perustettiin uusi toimija viranomaiskenttään
Alun perin hätäkeskuslaki valmisteltiin siten, että sen oli määrä kattaa koko maa, mutta valmisteluvaiheessa pääkaupunkiseudun poliisi- ja pelastustoimen johto esitti vaatimuksen pääkaupunkiseudun...
Kokeiluhätäkeskukset toimivat Hätäkeskuslaitoksen suunnannäyttäjinä
1990-luvun puoliväliin mennessä oli jokaiselle asiaa seuranneelle tullut selväksi, mihin suuntaan sisäasiainministeriö ja erityisesti sen pelastusosasto oli maan hätäkeskustoimintaa kehittämässä....
Henkilöstökertomus 2020: Lähtövaihtuvuus puolittui
Hätäkeskuslaitoksessa oli käytettävissä vuoden 2020 aikana 635 henkilötyövuotta. Henkilötyövuosien täyttöaste oli 92,2 %, eli 51,5 henkilötyövuotta jäi käyttämättä, valtaosin operatiivisella...
Ilmoitinlaitteisiin uusi asiakaspalvelunumero 3.3.2021

Ilmoitinlaiteasiakkaille avataan uusi asiakaspalvelunumero: 0295 481 480. Palvelumme on avoinna arkisin 9-15. Palvelunumerosta saatte neuvontaa ilmoitinlaitteiden sopimus- ja laskutusasioihin. Ilmoitinlaitteiden testausnumeromme säilyvät ennallaan.
Testauksissa ruuhkaa kuukauden vaihteessa
Palo- ja rikosilmoitinlaitteiden testaukset ovat ruuhkaisimpia kuukauden vaihteessa olevilla viikoilla. Uudessa tietojärjestelmässä kaikki ilmoitinlaitetestaukset ohjautuvat samaan jonoon. Testauksen nopeuttamiseksi ja ruuhkien välttämiseksi Hätäkeskuslaitos pyytää, että kuukauden vaihteessa tehtävät testaukset siirretään tehtäväksi kuukauden puoliväliin kahdelle keskimmäiselle viikolle.
Kohti sähköistä asiointia
Hätäkeskuslaitos valmistelee uutta järjestelmää ilmoitinlaiteasiakkaiden sähköiseen asiointiin. Jatkossa asiakkaat pystyvät tarkastelemaan sekä päivittämään sopimuksiaan sähköisen asioinnin kautta. Järjestelmän käyttöönotto tapahtuu vuonna 2021. Järjestelmän nimi on "ILMO". ILMO:n käyttöönotosta tulemme uutisoimaan nettisivuillamme sekä sosiaalisen median kanavillamme.
Ilmoitinlaiteasiakkaillamme on mahdollisuus vaikuttaa ILMO-palvelun kehittämiseen. Jos olette kiinnostuneet osallistumaan kehitystyöhön, otattehan yhteyttä [email protected].