Uusia työkaluja jaksamisen tueksi
Hätäkeskuslaitos pilotoi uusia keinoja tukea henkilöstön hyvinvointia. Keravan hätäkeskuksessa kehitetään moniviranomaispurkua, ja koko virastoon rakennetaan parhaillaan vertaistukiohjaustoimintaa.
Hätälinjalla kuuluu yhä enemmän sosiaalista hätää
Hätäkeskuslaitos välittää tehtäviä myös sosiaali- ja kriisipäivystykselle. Vuonna 2023 niiden määrä kasvoi edelliseen vuoteen verrattuna peräti 34%, ja ne ohittivat ensimmäistä kertaa pelastustoimelle välitettyjen tehtävien määrän.
Hätäkeskusammattilaisia palkittiin ansiokkaasta työstä
Hätäkeskustoiminnan ammattilaisia palkittiin tänään Tampereella. Hätänumeron ja hätäkeskustoiminnan eteen tehdystä työstä myönnettävä PRO 112 -palkinto luovutettiin porilaiselle Minna Yliselle. Vuoden Hätäkeskuspäivystäjäksi julkistettiin Anniina Takala Turusta.
Itsestään on pidettävä hyvää huolta
Vuoden hätäkeskuspäivystäjä Anniinan uraan on mahtunut käänteitä: ensin hän opiskeli sairaanhoitajasta hätäkeskuspäivystäjäksi ja myöhemmin virkapaikka vaihtui Porista Turkuun. Vuosien aikana Anniina on opetellut pitämään huolta itsestä ja palautumaan työstä.
Palkitsevinta on yhdessä onnistuminen
Virve-pääkäyttäjä Minna Ylinen on kokenut hätäkeskustoiminnan ammattilainen. Hänen uran varrelle on mahtunut lukuisia eri tietojärjestelmiä, opettavaisia häiriötilanteita ja onnistumisen hetkiä kollegoiden kanssa.
Ilmoitinlaitteisiin uusi asiakaspalvelunumero 3.3.2021
Ilmoitinlaiteasiakkaille avataan uusi asiakaspalvelunumero: 0295 481 480. Palvelumme on avoinna arkisin 9-15. Palvelunumerosta saatte neuvontaa ilmoitinlaitteiden sopimus- ja laskutusasioihin. Ilmoitinlaitteiden testausnumeromme säilyvät ennallaan.
Testauksissa ruuhkaa kuukauden vaihteessa
Palo- ja rikosilmoitinlaitteiden testaukset ovat ruuhkaisimpia kuukauden vaihteessa olevilla viikoilla. Uudessa tietojärjestelmässä kaikki ilmoitinlaitetestaukset ohjautuvat samaan jonoon. Testauksen nopeuttamiseksi ja ruuhkien välttämiseksi Hätäkeskuslaitos pyytää, että kuukauden vaihteessa tehtävät testaukset siirretään tehtäväksi kuukauden puoliväliin kahdelle keskimmäiselle viikolle.
Kohti sähköistä asiointia
Hätäkeskuslaitos valmistelee uutta järjestelmää ilmoitinlaiteasiakkaiden sähköiseen asiointiin. Jatkossa asiakkaat pystyvät tarkastelemaan sekä päivittämään sopimuksiaan sähköisen asioinnin kautta. Järjestelmän käyttöönotto tapahtuu vuonna 2021. Järjestelmän nimi on "ILMO". ILMO:n käyttöönotosta tulemme uutisoimaan nettisivuillamme sekä sosiaalisen median kanavillamme.
Ilmoitinlaiteasiakkaillamme on mahdollisuus vaikuttaa ILMO-palvelun kehittämiseen. Jos olette kiinnostuneet osallistumaan kehitystyöhön, otattehan yhteyttä [email protected].