ILMO-järjestelmä uudistui

Julkaisuajankohta 2.2.2024 8.29
Uutinen
ILMO-järjestelmän logo, jossa valkoisella taustalla lukee mustalla ILMO isoilla kirjaimilla kirjoitettuna.en

Palo- ja rikosilmoitinlaitteiden yritysasiakkaille suunnattu ILMO-asiointipalvelu uudistui tammikuussa. Uudet ominaisuudet parantavat järjestelmän käytettävyyttä.

ILMO-järjestelmä on yritysasiakkaille luotu asiointipalvelu, jossa käyttäjän on helppo tarkastella ja ylläpitää organisaation sopimus- ja laskutustietoja. Järjestelmän kautta voi lähettää ilmoitinlaitteen liittymishakemuksen, irtisanoa sopimuksen sekä päivittää yhteyshenkilöiden tietoja.

Nyt ILMO-järjestelmän käytettävyyttä on parannettu entisestään.

− Järjestelmään tehtiin tammikuussa pieniä parannuksia, jotta asiointi olisi entistä mutkattomampaa, kertoo asiantuntija Sanna Kemppainen.

Järjestelmään tehdyt keskeisimmät muutokset: 

  • Navigointia ja palvelujen kuvausta on muutettu käytettävämmäksi.
  • Huomiota vaativat ja käyttöönottoa odottavat kohteet näkyvät suoraan etusivulla. 
  • Sopimusvastaaville lähetetään automaattisesti sähköpostia asioinnin vaiheista. 
  • Asiointitunnuksella oikea sopimus löytyy helposti. 
  • Sopimukseen on nopeampi liittää liitteitä. Liite luokitellaan ja nimetään järjestelmässä, joka helpottaa asiointia.
  • Hylätyt hakemukset poistuvat järjestelmästä automaattisesti, mikäli asiakas ei täydennä hakemusta ja lähetä sitä uudelleen 30 vuorokauden kuluessa.
  • Henkilötiedot, joita ei sidota sopimuksiin, poistetaan automaattisesti 30 vuorokauden kuluttua.
  • Lisätty järjestelmän yleiset ehdot.
  • Omistajanvaihdon yhteydessä laskutetaan uuden asiakkaan liittymismaksu.

Ota ILMO viimeistään nyt käyttöön

ILMO-asiointipalvelun käyttö tulee korostumaan entisestään. Ensi vuodesta alkaen ILMO-järjestelmän kautta voidaan valtuuttaa yhteyshenkilöitä testaamaan itsenäisesti omia paloilmoitinlaitteita erillisessä ILTA-palvelussa. Testauksen voi tehdä silloin, kun se itselle on mielekkäintä ja helpointa.

− ILMOn tavoitteena on helpottaa sopimusasiakkaiden asiointia, ja uudet ominaisuudet tekevät sen käyttämisestä entistä sujuvampaa. Alkuvuodesta 2025 avautuva ILTA-palvelu vaatii rinnalle ILMO-asiointipalvelun, joten viimeistään nyt se kannattaa ottaa käyttöön, Kemppainen kannustaa.

Ilmoitinlaitteet