Vuoden 2021 hätäilmoitukset
Hätäilmoituksista 98,98% prosenttia on hätäpuheluita. Loput hätäilmoituksista koostuvat ilmoitinlaitehälytyksistä, eCall-hälytyksistä ja 112 hätätekstiviesteistä.
Virheelliset soitot vuonna 2021
Virhelliset soitot jaetaan kahteen kategoriaan: virhesoittoihin tai tahattomiin soittoihin sekä asiattomiin ja ilkivaltaisiin soittoihin. Virheellisiä tai tahattomia soittoja puheluista on 93,43%.
Hätäilmoitusten perusteella välitetyt tehtävät vuonna 2021
Vastatuista hätäilmoituksista 53,48% johti vuonna 2021 välitettyyn tehtävään.
Uutisia ja tiedotteita tilastoista
Henkilöstön määrä lisääntyi hieman
Hätäkeskuslaitoksen johtaja Taito Vainio kertoo, että virasto jäi noin 32 henkilötyövuotta Hätäkeskuslaitoksen yhdessä sisäministeriön kanssa asettamasta tavoitteesta. Tavoitteena on, että...
Hätäpuheluun vastattiin keskimäärin 4 sekunnissa
Hätäkeskuslaitoksessa käsiteltiin vuonna 2021 yhteensä 2 782 980 hätäilmoitusta. Hätäilmoitusten kokonaismäärä pysyi samalla tasolla edellisvuoteen 2020 verrattuna (2 787 190). Avuntarvitsijan...
Minkälaisiin tilanteisiin hätänumerosta pyydettiin vuodenvaihteessa apua?
Hätäkeskukset vastasivat 31.12.2021 klo 18 – 1.1.2022 klo 24 välisenä aikana 14 846 hätäpuheluun. Hätäpuheluista 95 prosenttiin vastattiin 30 sekunnissa. Vuotta aiemmin vastaavat luvut...
Minkälaisiin tilanteisiin hätänumerosta pyydettiin joulupyhinä apua?
Hätäkeskukset vastasivat 24.12.2021 klo 00:00 – 26.12.2021 klo 24:00 välisenä aikana 19 461 hätäpuheluun. Viime vuonna vastaava luku oli 19 587. Hätäpuheluista 100 prosenttiin vastattiin...
Helteinen kesä piti hätäkeskukset kiireisinä
Hätäkeskuslaitos vastaanotti tammi-kesäkuun aikana 1 324 000 hätäilmoitusta (1 347 000 vuonna 2020). Laatupäällikkö Tommi Hopearuohon mukaan koronakriisiin liittyvät rajoitukset ja alueelliset...