
Valtuutus ILMO-järjestelmän käyttöön
Tarvitset ILMO-järjestelmässä asiointia varten yrityksen valtuutuksen, mikäli et ole yrityksen toimitusjohtaja, hallituksen puheenjohtaja tai elinkeinonharjoittaja.

Yritysasiakkaan asiointi ILMO-järjestelmässä
ILMO-järjestelmässä voit yritysasiakkaana lähettää hakemuksen tai irtisanoa sopimuksen, ylläpitää asiakas- ja laskutustietoja sekä kohde- ja yhteystietoja.

Usein kysyttyä
Täältä löydät vastaukset useimpiin kysymyksiin. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.
Paloilmoitinlaitteet yritysasiakkaille
Hätäkeskukseen yhdistetty paloilmoitinlaite antaa automaattisesti ilmoituksen alkavasta palosta.Rikoilmoitinlaitteet yritysasiakkaille
Hätäkeskukseen yhdistetyn rikosilmoitinlaitteen perusteena on kohteen erityinen suojelu, korotettu henkilöturvallisuus tai taloudellisesti tai kulttuurihistoriallisesti arvokas kohde.Usein kysyttyä
Täältä löydät vastauksia useimmin kysyttyihin kysymyksiin, esimerkiksi ohjeet valtuutuksen hakemiseen.Paloilmoitinlaitteet henkilöasiakkaille
Hätäkeskukseen yhdistetty paloilmoitinlaite antaa automaattisesti ilmoituksen alkavasta palosta.Rikosilmoitinlaitteet henkilöasiakkaille
Hätäkeskukseen yhdistetyn rikosilmoitinlaitteen perusteena on kohteen erityinen suojelu, korotettu henkilöturvallisuus tai taloudellisesti tai kulttuurihistoriallisesti arvokas kohde.Asiakaspalvelu
Ilmoitinlaitteiden asiakaspalvelunumero on avoinna arkisin klo 9-15. Testaukset, tila- ja numeromuutokset sekä uusien ilmoitinlaitteiden käyttöönotot ilmoitetaan oman alueen testausnumeroon.Uutisia ja tiedotteita ilmoitinlaitteista
Paloilmoitinlaitteiden testaus helpottuu ensi vuonna
Hätäkeskuslaitoksella kehitetään ILTA-sovellusta, joka helpottaa jatkossa paloilmoitinlaitteiden kuukausittaista testausta. Sovelluksen myötä testaajat voivat itse suorittaa koko testauksen ilman yhteydenottoa Hätäkeskuslaitokseen.
ILMO-järjestelmä toimii jälleen normaalisti
ILMO-asiointipalvelujärjestelmässä havaittiin tekninen häiriö perjantaina 9.6.2023, joka esti palveluun sisäänkirjautumisen. Vika on saatu selvitettyä ja palvelu toimii jälleen normaalisti.
ILMO-järjestelmässä palo- ja rikosilmoitinlaitteiden asiointi sujuu kätevästi
Hätäkeskuslaitoksella on käytössä palo- ja rikosilmoitinlaiteasiakkaille sähköinen asiointipalvelu ILMO. Palvelu nopeuttaa yritysasiakkaiden liittymishakemusten sekä sopimusasioiden käsittelyä.
Häiriö ilmoitinlaitteiden ilmoitusten käsittelyssä
ILMO-asiointipalvelujärjestelmässä on havaittu häiriö, joka aiheuttaa viivettä asiakkaiden lähettämien palo- ja rikosilmoittimien ilmoitusten käsittelyssä. ILMO-järjestelmä toimii muutoin normaalisti.
Selosteet ja tietopyynnöt
Ilmoitinlaiterekisterin tietosuojaseloste
ILMO-järjestelmän saavutettavuusseloste
Tietopyyntö ilmoitinlaiterekisteristä (siirtyy turvalomakkeeseen)