ILTA-palvelu

ILTA-palvelu on paloilmoitinlaitteiden itsenäiseen testaukseen kehitetty verkkosovellus. Asiakkaille maksuton palvelu tulee käyttöön alkuvuodesta 2025.

Hätäkeskuslaitoksen valvontaan on liitetty noin 21 ⁠⁠000 palo- ja rikosilmoitinlaitetta. Paloilmoitin on testattava kunnossapitosuunnitelman mukaan, yleensä kerran kuukaudessa. Testaus alkaa soittamalla Hätäkeskuslaitoksen ilmoitinlaitteiden testausnumeroon. Kuukauden aikana Hätäkeskuslaitos vastaanottaa 18 000 testausta.

Kehitteillä oleva ILTA-palvelu mullistaa testauksen ja tekee siitä testaajalle sujuvamman.

Ketterä palvelu

ILTA-palvelu on verkkosovellus, jota voi käyttää millä tahansa mobiililaitteella: kännykällä, tabletilla tai tietokoneella. Palvelun avulla testaaja voi asettaa paloilmoitinlaitteen testaustilaan soittamatta ilmoitinlaitteiden testausnumeroon.

Palvelu ei vaadi erillisen sovelluksen asentamista, vaan se toimii selaisemessa. Palveluun tunnistaudutaan Suomi.fi-palvelun avulla.

ILTA-palvelua voivat käyttää kaikki yritysasiakkaat, joiden paloilmoitinlaite on kytketty Hätäkeskuslaitoksen valvontaan ja joiden sopimuksia hallinnoidaan ILMO-järjestelmässä.

"Sujuvoittaa varmasti tätä työtä."
pilottiasiakas

ILTA-palvelun hyödyt arkeen

  • Testauksen voi tehdä silloin, kun itselle parhaiten sopii.
  • Tietoturva paranee testaajien vahvan tunnistautumisen kautta.
  • Testausten seuranta helpottuu.

Palvelu nopeuttaa tiedon löytämistä

ILTA-palvelussa

  • näet sinulle valtuutettujen laitteiden reaaliaikaisen tilan: testissä, huollossa, valvonnassa
  • voit tarkastaa milloin laite on testattu viimeksi.
  • näet itse testin aikaiset sanomat. Testisanomista näet myös laitteelta saapuvan tarkemman osoitteellisen tiedon.