ILTA-palvelu
ILTA-palvelu on paloilmoitinlaitteiden itsenäiseen testaukseen kehitetty verkkosovellus. Asiakkaille maksuton palvelu tulee käyttöön alkuvuodesta 2025.
Hätäkeskuslaitoksen valvontaan on liitetty noin 21 000 palo- ja rikosilmoitinlaitetta. Paloilmoitin on testattava kunnossapitosuunnitelman mukaan, yleensä kerran kuukaudessa. Testaus alkaa soittamalla Hätäkeskuslaitoksen ilmoitinlaitteiden testausnumeroon. Kuukauden aikana Hätäkeskuslaitos vastaanottaa 18 000 testausta.
Kehitteillä oleva ILTA-palvelu mullistaa testauksen ja tekee siitä testaajalle sujuvamman.
Ketterä palvelu
ILTA-palvelu on verkkosovellus, jota voi käyttää millä tahansa mobiililaitteella: kännykällä, tabletilla tai tietokoneella. Palvelun avulla testaaja voi asettaa paloilmoitinlaitteen testaustilaan soittamatta ilmoitinlaitteiden testausnumeroon.
Palvelu ei vaadi erillisen sovelluksen asentamista, vaan se toimii selaisemessa. Palveluun tunnistaudutaan Suomi.fi-palvelun avulla.
ILTA-palvelua voivat käyttää kaikki yritysasiakkaat, joiden paloilmoitinlaite on kytketty Hätäkeskuslaitoksen valvontaan ja joiden sopimuksia hallinnoidaan ILMO-järjestelmässä.
"Sujuvoittaa varmasti tätä työtä."
pilottiasiakas
ILTA-palvelun hyödyt arkeen
- Testauksen voi tehdä silloin, kun itselle parhaiten sopii.
- Tietoturva paranee testaajien vahvan tunnistautumisen kautta.
- Testausten seuranta helpottuu.
Palvelu nopeuttaa tiedon löytämistä
ILTA-palvelussa
- näet sinulle valtuutettujen laitteiden reaaliaikaisen tilan: testissä, huollossa, valvonnassa
- voit tarkastaa milloin laite on testattu viimeksi.
- näet itse testin aikaiset sanomat. Testisanomista näet myös laitteelta saapuvan tarkemman osoitteellisen tiedon.