Hätäkeskuslaitos - Avun ja turvan ensimmäinen viranomaislenkki auttamisen ketjussa - Hätäkeskuslaitos

Hätäkeskuslaitos 20 vuotta
Vuonna 2001 perustettiin uusi valtion virasto: Hätäkeskuslaitos. Tuolloin Suomeen saatiin ainutlaatuinen hätäkeskuspalvelu, missä yksi virasto vastaanottaa yhden hätänumeron kautta kaikki hätäilmoitukset, käsittelee tiedot sekä hälyttää tarvittavat yksiköt samalla tietojärjestelmällä.
Hätäkeskuslaitoksen johtaja Taito Vainio: Paljon onnea Hätäkeskuslaitos!
Uskon, että kykenemme tulevaisuudessa tuottamaan vielä nykyistäkin laadukkaampaa, luotettavampaa ja yhdenvertaisempaa hätäkeskuspalvelua ympäri vuoden 24 tuntia vuorokaudessa.Taito Vainion blogi
112 Suomi - mobiilisovellus turvanasi
Sovelluksen keskeisin hyöty on, että avunsaanti hätätilanteessa nopeutuu. Soittajan tarkka sijaintitieto välittyy hätäkeskukseen automaattisesti, mikä nopeuttaa hätäpuhelujen käsittelyä.112 Suomi -sovellus
-
Hätäkeskuspäivystäjä Margareta Ådjers-Laakso, työkavereiden kesken Reetta, on tehnyt lähes 40-vuotisen uran hätäkeskuksessa. Kynästä ja...
Uutinen Henkilöstö06.04.2021 -
Sisäministeriön pelastusneuvos Janne Koivukoski toimi projektijohtajana Hätäkeskuslaitoksen perustamiseen tähdänneessä hätäkeskuskokeilussa...
Uutinen Hätäkeskuspalvelut31.03.2021