Laadukas, luotettava, yhdenvertainen hätäkeskuspalvelu

Hätäkeskuslaitoksen 2021-2024 -strategiassa kuvaamme, millaisilla tavoitteilla ja toimenpidekokonaisuuksilla varmistamme sen, että tuotamme laadukasta, luotettavaa ja yhdenvertaista hätäkeskuspalvelua.
Strategia 2021-2024

112 Suomi - mobiilisovellus turvanasi

Sovelluksen keskeisin hyöty on, että avunsaanti hätätilanteessa nopeutuu. Soittajan tarkka sijaintitieto välittyy hätäkeskukseen automaattisesti, mikä nopeuttaa hätäpuhelujen käsittelyä. 
112 Suomi -sovellus
Uutishuoneeseen

Materiaalit ja ohjeet

Materiaalipankista löydät aineistoja hätänumeron käytön koulutukseen, paikkatietolomakkeita ja muuta materiaalia liittyen Hätäkeskuslaitoksen toimintaan ja hätänumeron oikeaan käyttöön.

Meille töihin

Etsitkö tietoa Hätäkeskuslaitoksen avoimista viroista? Haluaisitko kouluttautua hätäkeskuspäivystäjäksi?

Yhteystiedot

Hätäkeskuslaitoksen hallinnon, viestinnän, kirjaamon, hätäkeskusten, laskutuksen ja ilmoitinlaitepalvelun yhteystiedot löydät täältä. Hätäilmoituksen voi tehdä vain soittamalla 112 tai hätätekstiviestillä - ei sähköpostitse.

Näin soitat 112

Kiireellinen hätätilanne? Soita 112. Kuuntele ja vastaa kysymyksiin. Soita aina itse jos voit.

Koronavirus

Soita hätänumeroon vain hätätilanteissa: älä soita koronavirustartunnan epäilystä hätänumeroon 112. Mikäli oireesi viittaavat kiireelliseen hätätilanteeseen, jolloin tarvitset paikalle kiireellisesti ambulanssia, soita hätänumeroon 112.

Palo- ja rikosilmoitinlaitteet

Hätäkeskuslaitokseen voi liittää palo- ja rikosilmoitinlaitteita. Katso tästä lisätiedot palvelusta ja liitä ilmoitinlaite Hätäkeskukseen.