Nödcentralsverket

Service- och störningsmeddelanden

Arkiv

Inga aktiva meddelanden

Icke-brådskande problemsituationer

Många oförväntade situationer i vardagen kan skötas utan brådskande myndighetshjälp. Vet du hur du ska agera t.ex. om ett träd fallit omkull på vägen till stugan?
Se råd och anvisningar

Sommarens viktigaste telefonnummer och instruktioner

I denna nyhet har vi sammanställt en checklista över tjänster du kan behöva, särskilt på sommaren. Alla problemsituationer kräver inte ett samtal till nödnumret.
Kolla in våra tips
för nyhetsrummet

Material

I materialbanken hittar du material som du kan använda för utbildning i hur man använder nödnumret, platsinformationsformulär och annat material som handlar om Nödcentralsverkets verksamhet och den rätta användningen av nödnumret.

Jobba hos oss

Söker du information om lediga tjänster vid Nödcentralsverket? Vill du utbilda dig till nödcentraloperatör?

Kontaktinformation

Du hittar kontaktinformationen för Nödcentralsverkets förvaltning, kommunikation, registratorskontor, nödcentraler, fakturering och larmanläggningstjänst här. Nödmeddelanden kan endast göras genom att ringa till nödnumret 112 med ett nöd-sms – inte per...

När ska du ringa nödnumret 112?

Brådskande nödsituation? Ring 112. Svara på frågorna.

Nödcentralsverk­samheten i Finland

I den nya publikationen "Nödcentralsverksamheten i Finland" ges en kortfattad beskrivning av Nödcentralsverkets verksamhet och tjänster. Publikationen är avsedd för alla som är intresserade av 112-verksamheten och Nödcentralsverket.

Brandlarm- och brottsanmälnings­anläggningar

Brandlarm- och brottsanmälningsanläggningar kan anslutas till Nödcentralsverket. Läs mer om tjänsten här och anslut larmanläggningen till en nödcentral.