Uusia työkaluja jaksamisen tueksi
Hätäkeskuslaitos pilotoi uusia keinoja tukea henkilöstön hyvinvointia. Keravan hätäkeskuksessa kehitetään moniviranomaispurkua, ja koko virastoon rakennetaan parhaillaan vertaistukiohjaustoimintaa.
Hätälinjalla kuuluu yhä enemmän sosiaalista hätää
Hätäkeskuslaitos välittää tehtäviä myös sosiaali- ja kriisipäivystykselle. Vuonna 2023 niiden määrä kasvoi edelliseen vuoteen verrattuna peräti 34%, ja ne ohittivat ensimmäistä kertaa pelastustoimelle välitettyjen tehtävien määrän.
Hätäkeskusammattilaisia palkittiin ansiokkaasta työstä
Hätäkeskustoiminnan ammattilaisia palkittiin tänään Tampereella. Hätänumeron ja hätäkeskustoiminnan eteen tehdystä työstä myönnettävä PRO 112 -palkinto luovutettiin porilaiselle Minna Yliselle. Vuoden Hätäkeskuspäivystäjäksi julkistettiin Anniina Takala Turusta.
Itsestään on pidettävä hyvää huolta
Vuoden hätäkeskuspäivystäjä Anniinan uraan on mahtunut käänteitä: ensin hän opiskeli sairaanhoitajasta hätäkeskuspäivystäjäksi ja myöhemmin virkapaikka vaihtui Porista Turkuun. Vuosien aikana Anniina on opetellut pitämään huolta itsestä ja palautumaan työstä.
Palkitsevinta on yhdessä onnistuminen
Virve-pääkäyttäjä Minna Ylinen on kokenut hätäkeskustoiminnan ammattilainen. Hänen uran varrelle on mahtunut lukuisia eri tietojärjestelmiä, opettavaisia häiriötilanteita ja onnistumisen hetkiä kollegoiden kanssa.
Nytt kundtjänstnummer för larmanläggningar 3.3.2021
Ett nytt kundtjänstnummer öppnas för kunder som har larmanläggningar: 0295 481 480. Vår kundtjänst är öppen vardagar 9-15. Servicenumret ger råd i avtals- och faktureringsfrågor som gäller larmanläggningar. Våra testnummer för larmanläggningar förblir oförändrade.
Långa köer till testning i månadsskiftet
Testningen av brand- och brottslarmanläggningar är som mest belastad veckorna kring månadsskiftet. I det nya datasystemet styrs alla larmanläggningstester till samma kö. För att påskynda testningen och undvika överbelastning ber Nödcentralsverket att tester som görs vid månadsskiftet flyttas till de två mellersta veckorna i mitten på månaden.
Mot elektronisk ärendehantering
Nödcentralsverket förbereder ett nytt system för elektronisk ärendehantering för larmanläggningskunder. I framtiden kommer kunderna att kunna granska och uppdatera sina avtal via ett elektroniskt ärendehanteringssystem. Systemet tas i bruk under 2021. Systemet har fått ett namn "ILMO". Vi kommer att meddela om ibruktagningen på vår webbsida samt på sociala medier.
Våra kunder som har en larmanläggning har möjlighet att påverka utvecklingen av ILMO-tjänsten. Om du är intresserad av att vara med i utvecklingsarbetet, kontakta [email protected].