Absences due to illness decreased and job satisfaction rose in 2023
The Emergency Response Centre Agency’s financial statements for 2023 are complete. Last year, the number of employee absences due to illness fell, new ERC operators were recruited, and employee satisfaction increased.
eCall offers safety in situations where the driver cannot call for help
There has recently been discussion in the news about automatic emergency call systems in vehicles. The Europe-wide eCall connects directly to the nearest emergency response centre and sends information directly to the centre's information system.
The missing children hotline improves safety across the EU
In the event that an underage child becomes missing, it is important to inform the responsible authorities quickly. For this purpose, assistance is available from a common European hotline. In Finland, the hotline can be used for sharing tips about missing children. In emergencies, the number to call is 112.
Real-time text for emergency services will be introduced in 2025
Emergency calls using real-time text (RTT) will be made available by the end of 2025. The new option for emergency calls will especially help people with hearing or speech impairments. The Emergency Response Centre Administration has already taken the first steps in the development of RTT.
Emergency response centre operator awarded for outstanding performance
The European Emergency Number Association EENA awarded a Finnish emergency response centre operator for outstanding work in assisting a person that had fallen through the ice in the wilderness. Finland’s emergency response centres are built around the professionalism of ERC operators and cooperation between authorities, and the case demonstrates the effectiveness of this approach.
Virtuaalisen 112-päivän tapahtumia
Helmikuun 11. päivä vietetään jälleen 112-päivää. Silloin kiinnitetään huomiota omaan ja läheisten turvallisuuteen sekä kaikkiin turvallisuusalan toimijoihin – heihin jotka hädän hetkellä auttavat. Vuonna 2021 kampanjaa vietetään virtuaalisesti teemalla ”Turvallisuus on meidän kaikkien oikeus”.
Kiitä turvallisuustoimijoita somessa: #thankyouchain
Meistä moni on saanut apua hädän hetkellä, ja 112-päivän viikolla on mahdollisuus kiittää eri turvallisuustoimijoita. Kiitoksissa käytetään hashtagia #thankyouchain. Tämä on koko EU:n laajuinen kampanja turvallisuustoimijoiden huomioimiseksi 112-päivän viikolla.
Seuraa hätäkeskuspäivystäjä Patrickin työpäivää
112-päivänä voit seurata hätäkeskuspäivystäjä Patrickin työpäivää Hätäkeskuslaitoksen somekanavilla: Instagramissa ja Facebookissa. Tervetuloa mukaan Patrickin työpäivään Turun hätäkeskuksessa!
Kysy meiltä -tunti Facebookissa 11.2. klo 14-15
Voit kysyä hätänumerosta 112 ja hätäkeskusten toiminnasta, ja asiantuntijamme vastaavat Facebookissa 11.2. klo 14-15.
Lisää 112-päivän kehys Facebookin profiilikuvaasi
Voit lisätä Facebookin profiilikuvaasi 112-päivän kehyksen, ja osoittaa tällä osallistumisesi 112-päivään. Turvallisuus on meidän kaikkien oikeus.
Osallistu ja jaa turvallisuustietoutta
Kampanjassa kuka tahansa – yksityishenkilö, organisaatio, koulu, työpaikka, harrasteporukka tai järjestö – voi jakaa 112-päivän kunniaksi arvokasta turvallisuustietoutta. Lisäksi jokainen meistä voi parantaa omaa ja läheistensä turvallisuutta kiinnittämällä huomion pieniin arjen tekoihin ja valintoihin. Jaa turvallisuustietosi käyttämällä sosiaalisessa mediassa aihetunnistetta #112paiva #112dagen #112day. Voit ladata 112-päivän kuvia käyttöösi osoitteessa 112-paiva.fi.
#112paiva #112dagen #112day #thankyouchain