
Det har uppstått problem med inloggningen till ILMO-systemet
Typ: Störning Status: Aktiv
fr.o.m: 13.12.2024 kl. 13:00 Ändar:14.02.2025 kl. 13:00
Det har uppstått problem med inloggningen till ILMO-systemet. Problemet gäller operativsystemen iOS, iPadOS och MacOS. Inloggningen kan förhindras helt. Problemet är under utredning och åtgärdas så snart som möjligt.
Vi ber våra kunder att försöka logga in med alternativa användargränssnitt om möjligt. Vid problem kan du även kontakta vår kundtjänst för larmapparater genom att mejla [email protected] eller genom att ringa 0295 481 480.
Vi beklagar situationen!
Överdirektör Taito Vainio: vår verksamhet säkerställs under alla omständigheter
Taito Vainio inledde sin andra femåriga mandatperiod som Nödcentralsverkets överdirektör i början av mars. Under de kommande åren präglas hans arbete av utmaningar som förändringarna i arbetsmiljön medför.
Prioritering av uppdrag möjliggör hjälpen i akut nöd
Nödcentralsverkets instruktion för behandling av uppdrag inom akutvården förnyades i slutet av november 2023. Reformen syns i mängden uppdrag och i prioritetsfördelningen inom akutvården.
Översikt över 2024
Nödcentralsverkets bokslut för 2024 är färdigt. Servicenivån inom nödcentralsverksamheten förblev på en god nivå, trots att alla resultatmål inte uppnåddes. Personalens sjukfrånvaro minskade och arbetsbördan jämnades ut under året. Kundernas förtroende för och tillfredsställelse med nödcentralsverksamheten var fortsättningsvis höga.
Rekordstort antal tolkade nödsamtal
Ökningen av antalet invånare med främmande språk som modersmål syns också i antalet nödsamtal som tolkas. Till exempel har behovet av tolkning på ukrainska ökat betydligt under de senaste åren.
112-dagens erkännande till Punainen Risti Ensiapu Oy
Nödcentralsverket belönade Punainen Risti Ensiapu Oy för det arbete som de gjort till förmån för nödnumret 112. Priset beviljades på nödnummerdagen den 11 februari 2025.