
Häiriö kirjautuessa ILMO-järjestelmään iOS, iPadOS ja MacOS käyttöjärjestelmillä
Tyyppi: Häiriö ohi Tila: Aktiivinen
Alkaa: 13.12.2024 klo 13:00 Päättyy:14.02.2025 klo 13:00
ILMO-järjestelmään kirjautumisessa on havaittu häiriöitä kirjautuessa iOS, iPadOS ja MacOS käyttöjärjestelmillä käytettäessä. Kirjautuminen saattaa estyä kokonaan. Häiriö on selvityksessä ja pyritään korjaamaan mahdollisimman pian.
Pyydämme asiakkaitamme kokeilemaan kirjautumista muilla vaihtoehtoisilla käyttöliittymillä mahdollisuuksien mukaan. Ongelmatilanteessa voit myös olla yhteydessä ilmoitinlaitteiden asiakaspalveluumme sähköpostitse [email protected] tai soittamalla numeroon 0295 481 480.
Pahoittelemme häiriöstä aiheutuvaa haittaa!
Katsaus vuoteen 2024
Hätäkeskuslaitoksen tilinpäätös vuodelta 2024 on valmistunut. Hätäkeskustoiminnan palvelutaso pysyi hyvällä tasolla, vaikka kaikki tulostavoitteet eivät toteutuneet. Vuoden aikana henkilöstön sairauspoissaolot laskivat ja työkuorma tasaantui. Asiakkaiden luottamus ja tyytyväisyys hätäkeskustoimintaan säilyi korkealla.
Hätäpuheluja tulkattiin ennätysmäärä
Vieraskielisen väestön kasvu näkyy tulkattujen hätäpuheluiden määrässä. Esimerkiksi ukrainan kielen tulkkaustarve on kasvanut viime vuosina merkittävästi.
Apua hätätilanteisiin vain yhdestä numerosta
Suomessa saa apua kiireellisiin hätätilanteisiin vain yhdestä hätänumerosta, 112. Hätänumeron 112 kautta saa avun kiireellisissä hätätilanteissa, kun henki, terveys, omaisuus tai ympäristö on vaarassa. Nämä ovat viestejä, joita vastaanottokeskuksen asiakkaille ympäri Suomea kerrotaan kerta toisensa jälkeen.
112-päivän tunnustus Punaisen Ristin ensiaputoiminnalle
Hätäkeskuslaitos palkitsi Punainen Risti Ensiapu Oy:n hätänumeron 112 hyväksi tehdystä työstä. Palkinto myönnettiin hätänumeropäivänä 11. helmikuuta 2025.
Hätänumeroon joka päivä 1600 virheellistä ilmoitusta
Vuonna 2024 Hätäkeskuslaitos vastaanotti keskimäärin 7 600 hätäilmoitusta joka päivä. Näistä Ilmoituksista 1600 ei olisi kuulunut hätäkeskukselle. Noin puolet ilmoituksista välitettiin tehtäväksi viranomaisille ja puolet käsiteltiin hätäkeskuspäivystäjän neuvonnan ja ohjeistuksen avulla. Ilmoituksiin vastattiin keskimäärin seitsemässä sekunnissa.