Ilmoittaudu mukaan järjestäjäksi

Kampanjaviikon aikana erilaiset organisaatiot, kuten viranomaiset, vapaaehtoisjärjestöt, yhdistykset, seurat tai vaikka työpaikat voivat järjestää yhdessä teemaan liittyviä tapahtumia. Myös kouluissa, päiväkodeissa ja työyhteisöissä kannattaa ottaa 112- päivästä kaikki hyöty irti.

Ohjeita 112- päivän tapahtuman järjestämiseen

Tietojen saamiseksi hakijan tulee tehdä tietopyyntö Hätäkeskuslaitokselle. Sähköiset tietopyyntölomakkeet löydät tämän sivun oikeasta laidasta. Tietopyynnön voi tehdä myös vapaamuotoisesti postitse.  

Pyyntö yksilöitävä riittävästi siten, että voidaan selvittää, mitä asiakirjaa pyyntö koskee. Hätäkeskustietojärjestelmää koskevan pyynnön voi yksilöidä esimerkiksi puhelinnumerolla, josta hätäpuhelu on soitettu, ajankohdalla, jolloin hätäilmoitus on tehty sekä osoitteella, johon hätäilmoitus on kirjattu.

Tietopyyntö käsitellään kahden viikon kuluessa. Mikäli tietopyyntö on erityisen laaja, on käsittelyaika yksi kuukausi.

Salassa pidettävää tietoa sisältävä asiakirja toimitetaan aina oikea vastaanottaja varmistaen. Vastaus tietopyyntöön toimitetaan kirjattuna kirjeenä, joten tietopyynnössä tulee ilmetä postiosoite, jonne vastauksen haluaa lähetettävän.

Poliisin toimivaltaan kuuluvista tehtävistä tietopyyntö osoitetaan poliisille. 
 

Kaikkien käytössä olevien tietojen oikeaa käyttöä valvotaan ennakolta käyttöoikeuksia rajoittamalla. Järjestelmän käyttämisestä ja henkilötietojen lisäämisestä jää aina merkintä järjestelmän lokitietoihin. Järjestelmä on ulkopuolisilta suljettu ja se toimii erillisessä viranomaisten turvallisuusverkossa.

Henkilötiedot hätäkeskustietojärjestelmästä poistetaan viiden vuoden kuluttua hätäilmoituksesta. 
 

Usein kysyttyä

Tietojen saamiseksi hakijan tulee tehdä tietopyyntö Hätäkeskuslaitokselle. Sähköiset tietopyyntölomakkeet löydät tämän sivun oikeasta laidasta. Tietopyynnön voi tehdä myös vapaamuotoisesti postitse.  

Pyyntö yksilöitävä riittävästi siten, että voidaan selvittää, mitä asiakirjaa pyyntö koskee. Hätäkeskustietojärjestelmää koskevan pyynnön voi yksilöidä esimerkiksi puhelinnumerolla, josta hätäpuhelu on soitettu, ajankohdalla, jolloin hätäilmoitus on tehty sekä osoitteella, johon hätäilmoitus on kirjattu.

Tietopyyntö käsitellään kahden viikon kuluessa. Mikäli tietopyyntö on erityisen laaja, on käsittelyaika yksi kuukausi.

Salassa pidettävää tietoa sisältävä asiakirja toimitetaan aina oikea vastaanottaja varmistaen. Vastaus tietopyyntöön toimitetaan kirjattuna kirjeenä, joten tietopyynnössä tulee ilmetä postiosoite, jonne vastauksen haluaa lähetettävän.

Poliisin toimivaltaan kuuluvista tehtävistä tietopyyntö osoitetaan poliisille. 
 

Kaikkien käytössä olevien tietojen oikeaa käyttöä valvotaan ennakolta käyttöoikeuksia rajoittamalla. Järjestelmän käyttämisestä ja henkilötietojen lisäämisestä jää aina merkintä järjestelmän lokitietoihin. Järjestelmä on ulkopuolisilta suljettu ja se toimii erillisessä viranomaisten turvallisuusverkossa.

Henkilötiedot hätäkeskustietojärjestelmästä poistetaan viiden vuoden kuluttua hätäilmoituksesta. 
 

112- päivän materiaaleja