Testaushistoria nähtävillä ILMO-järjestelmässä
Jatkossa asiakas voi itse tarkistaa ILMO-asiointipalvelun kautta, onko kohteen ilmoitinlaite asianmukaisesti testattu. Testaushistoriaa näytetään asiointipalvelussa takautuvasti 1.7.2024 lähtien.
Ilmoitinlaitteiden testaushistoria löytyy ILMO-asiointipalvelun sopimuskohtaisesti jokaisen sopimuksen sivulta. Testaushistoria on asiakaskohtainen. Jos kohteen omistajuus muuttuu, testihistoria ei siirry uudelle omistajalle. Testaushistoria on nähtävillä asiointipalvelussa aina viimeisen 3 vuoden ajalta.
Testaushistorian näkyminen ILMO-asiointipalvelussa on asiakkaiden toivoma ominaisuus. Ominaisuuden myötä asiakkaiden omavalvonta paranee eikä testaustietoa tarvitse enää pyytää erillisellä tietopyynnöllä. Uudistus on myös ensiaskel kohti paloilmoitinlaitteiden itsenäistä testausta. Paloilmoitinlaitteitta on mahdollista testata itsenäisesti ensi vuonna käyttöön tulevan ILTA-palvelun avulla.
ILMO-asiointipalvelu on palo- ja rikosilmoitinlaitteiden yritysasiakkaille suunnattu palvelu. Asiointipalvelussa asiakas voi hallinnoida organisaation sopimus- ja laskutustietoja. Palvelun kautta voi lähettää ilmoitinlaitteen liittymishakemuksen, irtisanoa sopimuksen sekä päivittää esimerkiksi yhteyshenkilöiden tietoja.
Unga män som målgrupp för kampanjen 2026
Med hjälp av kampanjen vill man stärka unga mäns mod att ingripa i nödsituationer. 112 – ditt liv, ditt nummer, missa inte det!
Välbefinnande skapas tillsammans
En yrkeskompetent, engagerad och välmående personal är Nödcentralsverkets viktigaste resurs och strategiska tyngdpunkt. I det nya programmet för arbetshälsa betonas utvecklingen av kompetensen i ledning av arbetsförmåga och karriärledning allt mer.
I ett förlossningssamtal kan nöden omvandlas till glädje
Nödcentralen förmedlar årligen över 2 240 uppdrag som gäller förlossning. Det är en unik upplevelse för nödcentraloperatören när det i den andra änden av telefonen hörs ljud av ett nytt liv.
Antalet meddelanden som inte hör till nödnumret minskar
Nödcentralsverkets statistik för det första halvåret visar att felaktig användning av nödnumret har minskat. Under början av året fokuserade nödcentralernas resurser mer än tidigare på behandling av brådskande nödmeddelanden.
Nödcentraloperatören ger anvisningar för hur man ska agera på en olycksplats
Enligt Trafikskyddets enkät upplever var fjärde finländare att de inte vet hur man ska agera på en olycksplats. Nödcentraloperatörens anvisningar kan rädda liv i en olyckssituation.