Aktivering av könsmedveten kommunikation som en del av genomförandet av jämställdhets- och likabehandlingsplanen
Vi väljer varje dag hur vi kommunicerar och umgås med varandra. I dag ska vi också tänka alltmer på
...
Kommunikation
30.11.2022
Jämställdhet och likabehandling står i centrum för vår verksamhet
Som ett statligt ämbetsverk bygger Nödcentralsverket upp ett Finland som är jämlikt och tryggt för a
...
Nödcentralstjänster
Personal
29.09.2022
Tillgång till nödcentralstjänsterna kommer att säkras på teckenspråk
Var och en av oss bör ha rätt att använda vårt modersmål eller förstaspråk när vi har att göra med m
...
Nödcentralstjänster
24.08.2021
Den inre säkerheten skapas med tillräckliga resurser
Statsrådet godkände en redogörelse för den inre säkerheten 20.5.2021 och lämnade den till riksdagen
...
Nödcentralstjänster
27.05.2021
Jukka Aaltonen: Resan från hundratals nödcentraler till ett enda statligt verk
Dagens nödcentralsverksamhet har sina rötter i den omfattande enkätundersökningen som genomfördes 19
...
Nödcentralstjänster
08.04.2021
Ett skifte på nödcentralen
Klockan ringer tidigt på morgonen. Det är mörkt ute, men dags att stiga upp. Morgonskiftet börjar om
...
Nödcentralstjänster
Operativa tjänster
Personal
03.02.2021
Nödcentralsverket firar sitt 20-årsjubileum i år
Lagen om ett statligt Nödcentralsverk trädde i kraft 1.1.2001. Detta startade organisationen av Nödc
...
Nödcentralstjänster
01.04.2021
Att våga medge att man behöver en kort paus är ingen skam eller svaghet
Klockan var ca 13 denna höstdag när samtalet kom in. Pipet i lurarna väckte mig ur dagdrömmarna och
...
Nödcentralstjänster
15.12.2020