
Hantering av nödmeddelanden
Vid bedömning av nödmeddelanden och förmedling av uppgifter följs alltid de instruktioner som de myndigheter som ska larmas till uppdrag utfärdat.
Service- och störningsmeddelanden
ArkivInga aktiva meddelanden
Icke-brådskande problemsituationer
Många oförväntade situationer i vardagen kan skötas utan brådskande myndighetshjälp. Vet du hur du ska agera t.ex. om ett träd fallit omkull på vägen till stugan?Se råd och anvisningar
Professionell inom säkerhetsbranschen i pappas fotspår
Katri åkte från huvudstadsregionen till Kuopio för att studera på Räddningsinstitutet. Att arbeta med intern säkerhet motiverar och belönar.Läs mer om Katris karriärresa
Skolorna slutade – 13 800 nödmeddelanden till nödnumret
02.06.2025
Pressmeddelande
-
Under det kommande veckoslutet firar ungdomar välförtjänt att läsåret slutar och sommarlovet börjar. På nödlinjen syns skolavslutningshelgen...
Nyhet26.05.2025 -
Finlands unika modell för produktion av nödcentralsverksamhet lockar årligen flera internationella gäster att följa vardagen inom...
Nyhet nödcentralstjänster30.04.2025