ILMO-järjestelmä toimii jälleen normaalisti

ILMO-asiointipalvelujärjestelmässä havaittiin tekninen häiriö perjantaina 9.6.2023, joka esti palveluun sisäänkirjautumisen. Vika on saatu selvitettyä ja palvelu toimii jälleen normaalisti.
Huomioithan, että asiakaspalvelussa saattaa esiintyä hetkittäistä ruuhkaa vielä vian korjaamisen jälkeen.
Kiireellisissä tilanteissa ole yhteydessä ilmoitinlaitteiden asiakaspalveluun joko sähköpostitse [email protected] tai soittamalla numeroon 0295 481 480.
Edit 9.6.2023 klo 13.55: Muutettu otsikkoa ja ingressiä. ILMO-järjestelmä toimii jälleen normaalisti.
Edit 9.6.2023 klo 14.13: Muutettu otsikkoa ja ingressiä. ILMO-järjestelmässä havaittu häiriöä. Vikaa selvitettään.
Edit 12.6.2023 klo 14.15: Muutettu otsikkoa ja ingressiä. ILMO-järjestelmä toimii jälleen normaalisti.
Tutustu myös
Testaushistoria nähtävillä ILMO-järjestelmässä
Apua hätätilanteisiin vain yhdestä numerosta
Suomessa saa apua kiireellisiin hätätilanteisiin vain yhdestä hätänumerosta, 112. Hätänumeron 112 kautta saa avun kiireellisissä hätätilanteissa, kun henki, terveys, omaisuus tai ympäristö on vaarassa. Nämä ovat viestejä, joita vastaanottokeskuksen asiakkaille ympäri Suomea kerrotaan kerta toisensa jälkeen.
112-päivän tunnustus Punaisen Ristin ensiaputoiminnalle
Hätäkeskuslaitos palkitsi Punainen Risti Ensiapu Oy:n hätänumeron 112 hyväksi tehdystä työstä. Palkinto myönnettiin hätänumeropäivänä 11. helmikuuta 2025.
Hätänumeroon joka päivä 1600 virheellistä ilmoitusta
Vuonna 2024 Hätäkeskuslaitos vastaanotti keskimäärin 7 600 hätäilmoitusta joka päivä. Näistä Ilmoituksista 1600 ei olisi kuulunut hätäkeskukselle. Noin puolet ilmoituksista välitettiin tehtäväksi viranomaisille ja puolet käsiteltiin hätäkeskuspäivystäjän neuvonnan ja ohjeistuksen avulla. Ilmoituksiin vastattiin keskimäärin seitsemässä sekunnissa.
Iäkkäiden turvallisuustapahtumassa tietoiskuja kodin turvallisuuteen
Ikäihmisille on hyvä painottaa, että hätätilanteessa on muistettava vain yksi numero – 112. Avun saanti viivästyy, jos hätätilanteessa soittaa ensin sukulaiselle tai ystävälle. Hätätilanteessa ei kannata ajatella, että olisi muille vaivaksi.
Vaaratiedotteiden välitysjärjestelmää testataan 11.2.
Vaaratiedotteiden virallista välitysjärjestelmää testataan jälleen valtakunnallisena 112-päivänä 11.2.2025 klo 11.20 alkaen.