Uusia työkaluja jaksamisen tueksi
Hätäkeskuslaitos pilotoi uusia keinoja tukea henkilöstön hyvinvointia. Keravan hätäkeskuksessa kehitetään moniviranomaispurkua, ja koko virastoon rakennetaan parhaillaan vertaistukiohjaustoimintaa.
Hätälinjalla kuuluu yhä enemmän sosiaalista hätää
Hätäkeskuslaitos välittää tehtäviä myös sosiaali- ja kriisipäivystykselle. Vuonna 2023 niiden määrä kasvoi edelliseen vuoteen verrattuna peräti 34%, ja ne ohittivat ensimmäistä kertaa pelastustoimelle välitettyjen tehtävien määrän.
Hätäkeskusammattilaisia palkittiin ansiokkaasta työstä
Hätäkeskustoiminnan ammattilaisia palkittiin tänään Tampereella. Hätänumeron ja hätäkeskustoiminnan eteen tehdystä työstä myönnettävä PRO 112 -palkinto luovutettiin porilaiselle Minna Yliselle. Vuoden Hätäkeskuspäivystäjäksi julkistettiin Anniina Takala Turusta.
Itsestään on pidettävä hyvää huolta
Vuoden hätäkeskuspäivystäjä Anniinan uraan on mahtunut käänteitä: ensin hän opiskeli sairaanhoitajasta hätäkeskuspäivystäjäksi ja myöhemmin virkapaikka vaihtui Porista Turkuun. Vuosien aikana Anniina on opetellut pitämään huolta itsestä ja palautumaan työstä.
Palkitsevinta on yhdessä onnistuminen
Virve-pääkäyttäjä Minna Ylinen on kokenut hätäkeskustoiminnan ammattilainen. Hänen uran varrelle on mahtunut lukuisia eri tietojärjestelmiä, opettavaisia häiriötilanteita ja onnistumisen hetkiä kollegoiden kanssa.
ILMO-järjestelmässä palo- ja rikosilmoitinlaitteiden asiointi sujuu kätevästi
Hätäkeskuslaitoksella on käytössä palo- ja rikosilmoitinlaiteasiakkaille sähköinen asiointipalvelu ILMO. Palvelu nopeuttaa yritysasiakkaiden liittymishakemusten sekä sopimusasioiden käsittelyä.
ILMO-järjestelmä on yritysasiakkaille luotu asiointipalvelu, jossa käyttäjän on helppo tarkastella ja ylläpitää organisaation sopimus- ja laskutustietoja. Järjestelmän kautta voi lähettää ilmoitinlaitteen liittymishakemuksen, irtisanoa sopimuksen sekä päivittää yhteyshenkilöiden tietoja.
ILMO-järjestelmän etuja palo- ja rikosilmoitinasiakkaille:
- Muutoksia ja hakemuksia voi tehdä missä ja milloin vain.
- Asiointi on helppoa ja nopeaa, koska järjestelmä ohjaa käyttäjäänsä.
- Kaikki sopimukset ja laskut ovat yhdessä paikassa.
- Sopimusvastaavat saavat sähköpostiin automaattisia ilmoituksia käsittelyn eri vaiheista.
Ensi vuodesta alkaen ILMO-järjestelmän kautta voidaan valtuuttaa yhteyshenkilöitä testaamaan itsenäisesti omia paloilmoitinlaitteita erillisellä ILTA-sovelluksella. Testauksen voi tehdä silloin, kun se itselle on mielekkäintä ja helpointa. Seuraa tiedotusta sovelluksen käyttöönotosta verkkosivuiltamme.
ILMO-järjestelmään kirjaudutaan osoitteessa ilmo.112.fi. Järjestelmässä asiointia varten tarvitaan henkilökohtainen valtuutus, jonka voi hakea Suomi.fi-palvelusta. Kirjautuminen tapahtuu pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
Lisätietoa ILMO-järjestelmästä tai ilmoitinlaitteisiin liittyvistä sopimus- ja laskutusasioista:
arkisin 9-15 p. 0295 481 480 tai [email protected].
Edit 31.5.2023: Poistettu kuvateksti ja korjattu kirjoitusvirhe linkkiteksistä.