Pyörä siivittää matkan tekoa sekä töihin että vapaa-ajalla
Hätäkeskuslaitoksen työntekijöillä on ollut keväästä asti mahdollisuus hankkia työsuhdepolkupyörä. Pitkään toivotulla työsuhde-edulla Hätäkeskuslaitos kannustaa työntekijöitä liikkumaan ja pitämään itsestä huolta.
Henkilöstötilanne sekä työtyytyväisyys paranivat alkuvuonna
Alkuvuoden aikana Hätäkeskuslaitokseen rekrytoitiin 61 uutta hätäkeskuspäivystäjää, sairauspoissaolot kääntyivät laskuun ja henkilökunnan työtyytyväisyys lisääntyi.
Reaaliaikainen tekstinsyöttö hätäilmoitustavaksi vuonna 2025
Hätäilmoituksen tekeminen reaaliaikaisella tekstinsyötöllä (RTT) tulee mahdolliseksi vuoden 2025 loppuun mennessä. Uusi hätäilmoitustapa auttaa erityisesti henkilöitä, joilla on kuulemisen tai puhumisen kanssa haasteita. Hätäkeskuslaitoksella on jo otettu ensiaskelia RTT:n kehitystyössä.
112 seminaarissa keskusteltiin varautumisesta ja teknologian kehittymisestä
Hätäkeskuslaitoksen 112 seminaaria vietettiin Helsingissä 30.-31.8.2023. Sidosryhmille suunnattujen seminaaripäivien kantavina teemoina olivat varautuminen tulevaisuuteen ja uudet teknologiset ratkaisut hätäkeskustoiminnassa.
Työkykyjohtamisen kehittämisen vaikutuksia jo nyt havaittavissa
Hätäkeskuslaitoksen johtaminen on ollut viime vuosina kehittämisen kohteena ja kehittäminen jatkuu edelleen. Yksi kehittämisalueista on ennakoiva työkykyjohtaminen, jolla parannetaan henkilöstön työhyvinvointia.
ILMO-järjestelmässä palo- ja rikosilmoitinlaitteiden asiointi sujuu kätevästi

Hätäkeskuslaitoksella on käytössä palo- ja rikosilmoitinlaiteasiakkaille sähköinen asiointipalvelu ILMO. Palvelu nopeuttaa yritysasiakkaiden liittymishakemusten sekä sopimusasioiden käsittelyä.
ILMO-järjestelmä on yritysasiakkaille luotu asiointipalvelu, jossa käyttäjän on helppo tarkastella ja ylläpitää organisaation sopimus- ja laskutustietoja. Järjestelmän kautta voi lähettää ilmoitinlaitteen liittymishakemuksen, irtisanoa sopimuksen sekä päivittää yhteyshenkilöiden tietoja.
ILMO-järjestelmän etuja palo- ja rikosilmoitinasiakkaille:
- Muutoksia ja hakemuksia voi tehdä missä ja milloin vain.
- Asiointi on helppoa ja nopeaa, koska järjestelmä ohjaa käyttäjäänsä.
- Kaikki sopimukset ja laskut ovat yhdessä paikassa.
- Sopimusvastaavat saavat sähköpostiin automaattisia ilmoituksia käsittelyn eri vaiheista.
Ensi vuodesta alkaen ILMO-järjestelmän kautta voidaan valtuuttaa yhteyshenkilöitä testaamaan itsenäisesti omia paloilmoitinlaitteita erillisellä ILTA-sovelluksella. Testauksen voi tehdä silloin, kun se itselle on mielekkäintä ja helpointa. Seuraa tiedotusta sovelluksen käyttöönotosta verkkosivuiltamme.
ILMO-järjestelmään kirjaudutaan osoitteessa ilmo.112.fi. Järjestelmässä asiointia varten tarvitaan henkilökohtainen valtuutus, jonka voi hakea Suomi.fi-palvelusta. Kirjautuminen tapahtuu pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
Lisätietoa ILMO-järjestelmästä tai ilmoitinlaitteisiin liittyvistä sopimus- ja laskutusasioista:
arkisin 9-15 p. 0295 481 480 tai [email protected].
Edit 31.5.2023: Poistettu kuvateksti ja korjattu kirjoitusvirhe linkkiteksistä.