ILMO-järjestelmässä palo- ja rikosilmoitinlaitteiden asiointi sujuu kätevästi

Hätäkeskuslaitoksella on käytössä palo- ja rikosilmoitinlaiteasiakkaille sähköinen asiointipalvelu ILMO. Palvelu nopeuttaa yritysasiakkaiden liittymishakemusten sekä sopimusasioiden käsittelyä.
ILMO-järjestelmä on yritysasiakkaille luotu asiointipalvelu, jossa käyttäjän on helppo tarkastella ja ylläpitää organisaation sopimus- ja laskutustietoja. Järjestelmän kautta voi lähettää ilmoitinlaitteen liittymishakemuksen, irtisanoa sopimuksen sekä päivittää yhteyshenkilöiden tietoja.
ILMO-järjestelmän etuja palo- ja rikosilmoitinasiakkaille:
- Muutoksia ja hakemuksia voi tehdä missä ja milloin vain.
- Asiointi on helppoa ja nopeaa, koska järjestelmä ohjaa käyttäjäänsä.
- Kaikki sopimukset ja laskut ovat yhdessä paikassa.
- Sopimusvastaavat saavat sähköpostiin automaattisia ilmoituksia käsittelyn eri vaiheista.
Ensi vuodesta alkaen ILMO-järjestelmän kautta voidaan valtuuttaa yhteyshenkilöitä testaamaan itsenäisesti omia paloilmoitinlaitteita erillisellä ILTA-sovelluksella. Testauksen voi tehdä silloin, kun se itselle on mielekkäintä ja helpointa. Seuraa tiedotusta sovelluksen käyttöönotosta verkkosivuiltamme.
ILMO-järjestelmään kirjaudutaan osoitteessa ilmo.112.fi. Järjestelmässä asiointia varten tarvitaan henkilökohtainen valtuutus, jonka voi hakea Suomi.fi-palvelusta. Kirjautuminen tapahtuu pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
Lisätietoa ILMO-järjestelmästä tai ilmoitinlaitteisiin liittyvistä sopimus- ja laskutusasioista:
arkisin 9-15 p. 0295 481 480 tai [email protected].
Edit 31.5.2023: Poistettu kuvateksti ja korjattu kirjoitusvirhe linkkiteksistä.
Näin toimit myrskyn aiheuttamissa tilanteissa
Myrskyt aiheuttavat erilaisia ongelmia ja tuhoja, kuten puiden kaatumisia ja sähkökatkoja. On tärkeää tietää, milloin myrskyn aiheuttamissa haasteissa on syytä soittaa hätänumeroon ja miten myrskyn aiheuttamiin hätätilanteisiin voi varautua.
112-hätätekstiviestin rekisteröintivelvoite päättyy
Tekstiviestin voi nyt lähettää hätänumeroon 112 mistä puhelinnumerosta tahansa. Palvelu on suunnattu erityisesti ihmisille, joilla on vaikeuksia kuulemisen tai puheen tuottamisen kanssa.
112 Suomi -sovellus arjen turvana jo 10 vuotta
112 Suomi -sovellus on vuosien varrella kasvanut turvallisuuden palvelukokonaisuudeksi. Sen palveluista on apua erilaisissa hätä- ja ongelmatilanteissa niin normaalioloissa kuin häiriö- ja poikkeustilanteissa.
Sijaintitieto voi pelastaa hengen
Hätäpuhelussa tärkeintä avun saannin kannalta on tietää sijainti, jotta auttajat löytävät paikalle mahdollisimman nopeasti. Tekniikka ja erityisesti 112 Suomi -sovellus on tässä hyvä apuväline.
Juhannuksena tehtiin 24 900 ilmoitusta hätänumeroon
Hätäkeskuslaitos vastaanotti perjantain 20.6. ja sunnuntain 22.6. välisenä aikana yhteensä noin 24 900 hätäilmoitusta (28 300 vuonna 2024), joista 12 400 välitettiin tehtäväksi viranomaisille (14 000 vuonna 2024).