HÄTÄNUMERO 112

Hyppää sisältöön
  • Valitse kieli Suomi
  • Välj språket Svenska
  • Select language English
Hätäkeskuslaitoksen logo – siirry etusivulle
  • Palvelut
    • Hätänumero 112
    • Hätätekstiviesti
    • Automaattiset hätäilmoitukset
    • 112 Suomi -sovellus
    • Palo- ja rikosilmoitinlaitteet
    • Sijaintitieto
    • Vaarasta varoittaminen
    • Ohjeita eri tilanteisiin
    • Materiaalit

    Hätäkeskuslaitoksen lakisääteisenä tehtävänä on hätätilanteita koskevien hätäpuheluiden vastaanottaminen ja arviointi sekä tehtävän välittäminen pelastus-, poliisi- tai sosiaali- ja terveystoimen viranomaiselle välittömiä toimenpiteitä varten.

  • Meille töihin
    • Hätäkeskuslaitos työnantajana
    • Sinustako hätäkeskuspäivystäjä?
    • Työsuhde-edut ja palkkaus
    • Uratarinat
  • Uutishuone
  • Tietoa meistä
    • Viraston strategia
    • Ylijohtajan tervehdys
    • Organisaatio ja julkaisut
    • Hätäilmoituksen käsittely
    • Tilastotietoa hätäkeskustoiminnasta
    • Hätäkeskuslaitoksen historia
    • Viranomaisyhteistyö
    • Palautteet ja kantelut
    • Vierailupyyntö
    • Yhteystiedot

    Hätäkeskuslaitoksen lakisääteisenä tehtävänä on hätätilanteita koskevien hätäpuheluiden vastaanottaminen ja arviointi sekä tehtävän välittäminen pelastus-, poliisi- tai sosiaali- ja terveystoimen viranomaiselle välittömiä toimenpiteitä varten.

  • Uutiset
  • Tiedotteet
  • 112 Hätäkeskus -podcast
  • Blogit
  • MEDIALLE
  • Tilauspalvelu
  • Hätäkeskuslaitos
  • fi
  • Uutishuone
  • Blogit
  • hätäilmoitukset (p3976)

Blogit

  • Kiitos Sinulle!
    Hädän kokeminen on inhimillistä. Koskaan voi tietää, miten itse suhtautuu tai osaa toimia hädän hetkellä.
    4.7.2022 11.18
  • Hätäilmoitusten määrä nousee kesäisin
    Kesä on monella tapaa ihmeellistä aikaa hätäkeskuksissa. Hätäilmoitusten määrä kasvaa, kun ihmiset liikkuvat merillä ja mökeillä kaukana päivystyspalveluista.
    27.6.2022 13.29
    hätäkeskuspalvelut
  • Riittääkö ambulansseja kaikille?
    Soittaessaan hätänumeroon ihmiset odottavat saavansa meiltä apua tai neuvoa. Aina ei ole itsestään selvää ammattilaisellekaan, miten kiireellisestä tilanteesta oikeastaan on kyse.
    13.12.2021 12.47
  • Soita peura- ja hirvikolareista 112
    Varsinkin näin syksyn aikaan pelloilta ja metsistä ajoradalle äkisti tulevat hirvi- sekä kauriseläimet aiheuttavat useita kolareita varsinkin aamun varhaisina tunteina ja illan pimetessä.
    2.11.2021 14.59
  • Hätäkeskuspalveluiden saatavuus turvataan viittomakielellä
    Jokaisella meistä tulisi olla oikeus käyttää äidinkieltään tai ensikieltään asioidessaan viranomaisten kanssa. Kesäkuusta lähtien hätäilmoituksen on voinut tehdä viittomakielellä, kun Kelan ja Hätäkeskuslaitoksen työstämä kokeilu käynnistyi.
    24.8.2021 10.53
  • Helteinen kesä heijastui hätäilmoituksiin
    Se on ohi vai onko jollakin sitä vielä jäljellä? Kesää nimittäin. Näin hätäkeskuspäivystäjän työnäkökulmasta on ihanaa, että seesteisempi aika on alkamassa.
    16.8.2021 12.41
  • Kevät on täällä!
    Hätäkeskuspäivystäjän kevät alkaa siitä, kun hän vastaanottaa vuoden ensimmäisen hätäpuhelun ruohikkopalosta, kulotuksen karkaamisesta tai ruohikolla kevätauringonpaisteessa makoilevasta makkurista eli humaltuneesta henkilöstä, jonka jalat eivät kanna.
    20.4.2021 14.03
  • "Etkö näe, mistä soitan?"
    Hätäkeskuspäivystäjän on erilaisista paikannustyökaluista huolimatta varmistettava osoite aina myös suullisesti, sillä tekniikka ei koskaan ole aukotonta.
    5.3.2021 13.21
  • Lumiset 112-terveiset!
    Talvi se yllättää aina suomalaisen autoilijan ja muun tiellä liikkujan. Lumi tulee hetkessä ja kun sitä tulee paljon, maalaisjärjen käyttö unohtuu ja apua haetaan lumiongelmiin 112-hätänumerosta.
    22.1.2021 13.06
  • Poikkeuksellinen joulu
    Vuosi 2020 jää varmasti meidän kaikkien mieleen poikkeuksellisena vuotena. Koronan aiheuttamat välittömät vaikutukset ovat näkyneet monella tapaa meidän jokaisen arjessa, ja matkaa on vielä jäljellä.
    21.12.2020 15.10
  • Koronavuosi 2020 hätäkeskuspäivystäjän silmin
    Vuosi 2020 tulee jäämään meille kaikille muistoihin erilaisena vuotena erityisesti koronan takia. Korona rajoitti elämäämme, mutta avasi samalla monille uusia näkökulmia ja tapoja arjen sujuvoittamiseen tai töiden uudelleen järjestelyyn. 
    10.12.2020 11.55
  • "Älä siinä kysele, laita nyt se apu!"
    Hätäkeskuspäivystäjä ei kysy turhia kysymyksiä. Päivittäin hätäkeskuspäivystäjät saavat soittajilta vihaisia tiuskimisia liittyen päivystäjän tekemiin kysymyksiin.
    4.11.2020 14.38
RSS

Sivut, joissa tagi hätäilmoitukset (p3976) .

Näytetään tulokset 6 - 10 / 14

  • Edellinen sivu
  • Sivu 1
  • Sivu 2
  • Sivu 3
  • Seuraava sivu
Jaa Facebookissa Jaa Twitterissä Jaa LinkedInissä | Tulosta Jaa sähköpostitse
Hätäkeskuslaitos
  • Henkilötietojen käsittely ja tietopyynnöt
  • Hätäkeskuslaitos selkokielellä
  • Palautteet ja kantelut
  • Saavutettavuusselosteet
  • Tietoa sivustosta
  • Ulkoministeriön konsulipalvelut
  • Uutispalvelu medialle
  • Yhteystiedot
  • 112-päivä

Hätäkeskuslaitos on sisäministeriön alainen valtakunnallinen, verkottuneen toimintamallin mukainen virasto. Hätäkeskuslaitoksen lakisääteisenä tehtävänä on hätätilanteita koskevien hätäpuheluiden vastaanottaminen ja arviointi sekä tehtävän välittäminen pelastus-, poliisi- tai sosiaali- ja terveystoimen viranomaiselle välittömiä toimenpiteitä varten.

Hätäkeskuslaitos
Postiosoite: PL 112, 28131 PORI
Käyntiosoite: Satakunnankatu 3–5, PORI
Vaihde: 0295 480 112
[email protected]

Seuraa meitä somessa

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • You Tube
  • LinkedIn

Hätäkeskuslaitos sosiaalisessa mediassa

© Hätäkeskuslaitos 2020

  • Palvelut
    • Hätänumero 112
    • Hätätekstiviesti
    • Automaattiset hätäilmoitukset
    • 112 Suomi -sovellus
    • Palo- ja rikosilmoitinlaitteet
    • Sijaintitieto
    • Vaarasta varoittaminen
    • Ohjeita eri tilanteisiin
    • Materiaalit
  • Meille töihin
    • Hätäkeskuslaitos työnantajana
    • Sinustako hätäkeskuspäivystäjä?
    • Työsuhde-edut ja palkkaus
    • Uratarinat
  • Uutishuone
  • Tietoa meistä
    • Viraston strategia
    • Ylijohtajan tervehdys
    • Organisaatio ja julkaisut
    • Hätäilmoituksen käsittely
    • Tilastotietoa hätäkeskustoiminnasta
    • Hätäkeskuslaitoksen historia
    • Viranomaisyhteistyö
    • Palautteet ja kantelut
    • Vierailupyyntö
    • Yhteystiedot