Hyppää sisältöön
  • Valitse kieli Suomi
  • Välj språket Svenska
  • Select language English
Hätäkeskuslaitoksen logo – siirry etusivulle
  • Palvelut
    • Hätänumero 112
    • Hätätekstiviesti
    • Hätäilmoitus viittomakielellä
    • 112 Suomi -sovellus
    • Sijaintitieto
    • Vaarasta varoittaminen
    • Palo- ja rikosilmoitinlaitteet
    • Materiaalit ja ohjeet

    Hätäkeskuslaitoksen lakisääteisenä tehtävänä on hätätilanteita koskevien hätäpuheluiden vastaanottaminen ja arviointi sekä tehtävän välittäminen pelastus-, poliisi- tai sosiaali- ja terveystoimen viranomaiselle välittömiä toimenpiteitä varten.

  • Meille töihin
    • Hätäkeskuslaitos työnantajana
    • Hätäkeskuspäivystäjäksi
  • Uutishuone
  • Tietoa meistä
    • Virasto
    • Johtajan tervehdys
    • Organisaatio ja julkaisut
    • Hätäilmoituksen käsittely
    • Tilastotietoa hätäkeskustoiminnasta
    • Hätäkeskuslaitoksen historia
    • Viranomaisyhteistyö
    • Anna palautetta
    • Vierailupyyntö
    • Yhteystiedot

    Hätäkeskuslaitoksen lakisääteisenä tehtävänä on hätätilanteita koskevien hätäpuheluiden vastaanottaminen ja arviointi sekä tehtävän välittäminen pelastus-, poliisi- tai sosiaali- ja terveystoimen viranomaiselle välittömiä toimenpiteitä varten.

Vaaratiedote

Ma 25.9.2023 13:38

Urjalaan perjantaina 22.9.2023 annettu vaaratiedote puretaan.

  • Hätäkeskuslaitos
  • fi
  • Uutishuone
  • Tiedotteet
  • Uutiset
  • Tiedotteet
  • 112 Hätäkeskus -podcast
  • Blogit
  • MEDIALLE
  • Tilauspalvelu
  • Sosiaalinen media
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • Uusi johtamisjärjestelmä voimaan vuoden 2024 alussa

    Tiedote 25.9.2023

    Hätäkeskuslaitoksessa on valmisteltu kuluva vuosi johtamisjärjestelmän uudistamista. Keskeisenä tavoitteena on uudistaa toimintatapoja niin, että ne tukevat viraston strategian painopisteitä ja...

    Henkilöstö
  • Henkilöstötilanne sekä työtyytyväisyys paranivat alkuvuonna

    Tiedote 20.9.2023

    Hätäkeskuslaitoksen puolivuotisraportin mukaan henkilöstömäärä oli kesäkuun lopulla 656 henkilöä, josta osa-aikaisuuksien vuoksi kertyi 614 henkilötyövuotta. Alkuvuoden aikana...

    Henkilöstö
  • Hätäilmoitusten määrä kasvoi alkuvuonna merkittävästi

    Tiedote 11.8.2023

    Hätäkeskuslaitos vastaanotti 1.1.–30.6.2023 välisenä aikana yhteensä noin 1 536 000 hätäilmoitusta. Ilmoitusten määrä jatkoi kasvua nyt neljättä vuotta peräkkäin. − Alkuvuosi on ollut...

    Hätäkeskuspalvelut
  • Hätäkeskuslaitoksen laillisuusvalvonta selvitti 3.7.2023 Mikkelin Otavassa tapahtuneen hätätilanteen käsittelyn

    Tiedote 13.7.2023

    Tapahtumaan liittyen on tullut neljä hätäilmoitusta aikavälillä 2.7.2023 klo 20:37–3.7.2023 klo 02:18. Hätäilmoitukset ovat tulleet eri paikoista ja olleet sisällöltään erilaisia. Hätäilmoitukset...

    Hätäkeskuspalvelut
  • Juhannus työllisti hätäkeskuksia

    Tiedote 26.6.2023

    Kesä ja kesän juhlat ovat perinteisesti kiireistä aikaa hätänumerossa. Juhannusajalle tyypillisenä haasteena ovat olleet yksittäiset ruuhkahuiput, jolloin hätäpuheluita tulee runsaasti samaan...

    Hätäkeskuspalvelut
  • Hätäkeskuspäivystäjän vinkit turvallisen juhannuksen viettoon

    Tiedote 20.6.2023

    Hätäilmoitusten määrä kasvaa kesäisin ihmisten lomaillessa ja erityisesti juhannuksen vietossa. Mökkeilijöille sattuu tapaturmia, runsas alkoholin käyttö aiheuttaa järjestyshäiriöitä, uimarit ja...

    Hätäkeskuspalvelut
  • ILMO-järjestelmä toimii jälleen normaalisti

    Tiedote 8.6.2023

    Huomioithan, että asiakaspalvelussa saattaa esiintyä hetkittäistä ruuhkaa vielä vian korjaamisen jälkeen. Kiireellisissä tilanteissa ole yhteydessä ilmoitinlaitteiden asiakaspalveluun joko...

    Ilmoitinlaitteet
  • Oppiminen on tärkeä työelämätaito

    Tiedote 31.5.2023

    Meri on toiminut koulutussuunnittelijana miltei viraston perustamisen alusta lähtien. Hätäkeskuslaitos perustettiin vuonna 2001 ja Meri aloitti työt koulutussuunnittelijana muutama vuosi sen...

    Palkitsemiset
  • ILMO-järjestelmässä palo- ja rikosilmoitinlaitteiden asiointi sujuu kätevästi

    Tiedote 31.5.2023

    ILMO-järjestelmä on yritysasiakkaille luotu asiointipalvelu, jossa käyttäjän on helppo tarkastella ja ylläpitää organisaation sopimus- ja laskutustietoja. Järjestelmän kautta voi lähettää...

    Ilmoitinlaitteet
  • Ihminen tarvitsee kohtaamista

    Tiedote 29.5.2023

    – Aina hätänumeroon soittajalla ei ole käsillä varsinaista hätätilannetta, vaikka hän voi tilanteensa sellaiseksi kokea. Hätäkeskuspäivystäjät antavatkin soittajille myös paljon arkista neuvontaa...

    Palkitsemiset
  • Haku hätäkeskuspäivystäjän kaksikieliseen koulutukseen alkaa ensi viikolla

    Tiedote 3.5.2023

    Ensi viikolla alkaa haku hätäkeskuspäivystäjäkoulutuksen kaksikieliselle kurssille. Jotta voi tulla valituksi, hakijan tulee hallita sujuvasti sekä suomen- että ruotsin kieli. Kyseessä on toinen...

    Henkilöstö Koulutus
  • Vapun hätäpuheluissa korostuivat alkoholin aiheuttamat ongelmat

    Tiedote 2.5.2023

    Hätänumeroon 112 tehtiin vappuna eniten ilmoituksia muusta sairastumisesta, kaatumisesta ja rintakivusta. Suurin osa tehtävistä välitettiin ensihoidolle. Vapun vietto oli tänä vuonna hätänumeron...

  • Hätäkeskuspäivystäjät ylsivät hyvään palvelutasoon kasvaneesta työmäärästä huolimatta

    Tiedote 27.3.2023

    Vuonna 2022 hätäkeskuksissa käsiteltiin yhteensä lähes kolme miljoonaa hätäilmoitusta (2 920 000), mikä on viisi prosenttiyksikköä enemmän kuin vuonna 2021. Samaan aikaan hätäkeskuksissa...

    Henkilöstö
  • Häiriö ilmoitinlaitteiden ilmoitusten käsittelyssä

    Tiedote 14.3.2023

    Vikaa korjataan parhaillaan. Tiedotamme, kun vika on saatu korjattua. Huomioithan, että asiakaspalvelussa saattaa esiintyä hetkittäistä ruuhkaa vielä vian korjaamisen jälkeen. Kiireellisissä...

    Ilmoitinlaitteet
  • Rikosuhripäivystys löytyy nyt 112 Suomi -sovelluksen palveluista

    Tiedote 23.2.2023

    Hätäkeskuslaitoksen kehittämisosaston johtaja Arttu Perttulan mukaan hätänumeroon tehdään vuosittain lähes 3 miljoonaa hätäilmoitusta, joista noin neljäsosa ei kuuluisi hätäkeskuksen hoidettavaksi....

    Tekniikka
  • Vaaratiedotteiden välitysjärjestelmää testataan 11. helmikuuta

    Tiedote 9.2.2023

    Kokeilussa vaaratiedotteet päivittyvät television kuvaruutuun sekä teksti-tv:n sivulle 112. Vaaratiedotejärjestelmää testataan myös tuttuun tapaan radioissa sekä 112 Suomi -sovelluksessa. Lisäksi...

    Vaaratiedotteet
  • Hätäraketteja Espoon taivaalla 12.2. klo 9-17

    Tiedote 8.2.2023

    Espoon Meripelastajat ry ja Hätäkeskuslaitos tiedottavat 8.2.2023 Pyroteknisten hätämerkinantovälineiden käyttäminen on kiellettyä paitsi hätätilanteessa tai luvallisissa harjoitustilanteissa....

    Hätäkeskuspalvelut
  • Saat vaara- ja viranomaistiedotteet suoraan puhelimeesi lataamalla 112 Suomi -sovelluksen

    Tiedote 18.1.2023

    Hätäkeskuslaitoksen sovellusasiantuntija Sami Suomalaisen mukaan vaara- ja viranomaistiedotteet tavoittavat kansalaiset 112 Suomi -sovelluksen myötä aiempaa paremmin. Alueelliset tiedotteet...

    Hätäkeskuspalvelut
  • 112 Suomi -sovellukseen saavutettavuusparannuksia

    Tiedote 18.1.2023

    Hätäkeskuslaitos pyrkii 112 Suomi -sovelluksen kehittämisessä siihen, että kuka tahansa voi käyttää palvelua taustastaan tai rajoitteistaan huolimatta. Tammikuun 18. päivä tehdyssä päivityksessä...

    Hätäkeskuspalvelut
  • Hätänumeroviikkoa vietetään helmikuussa

    Tiedote 10.1.2023

    Vuonna 2023 kampanjaa vietetään teemalla ”Varautuminen on arjen pieniä tekoja”. Kampanjan avulla halutaan kannustaa ihmisiä varautumaan erilaisiin häiriö- ja poikkeustilanteisiin sekä...

    112-päivä
Näytetään 1 - 20 / 22
  • Ensimmäinen
  • Nykyinen sivu, sivu 1/2 1
  • Siirry sivulle 2/2 2
  • Siirry viimeiselle sivulle 2/2 Viimeinen
Hätäkeskuslaitos
  • 112-päivä
  • Henkilötietojen käsittely ja tietopyynnöt
  • Hallintokantelu
  • Ulkoministeriön konsulipalvelut
  • Tietoa sivustosta
  • Saavutettavuusselosteet
  • Medialle

Hätäkeskuslaitos on sisäministeriön alainen valtakunnallinen, verkottuneen toimintamallin mukainen virasto. Hätäkeskuslaitoksen lakisääteisenä tehtävänä on hätätilanteita koskevien hätäpuheluiden vastaanottaminen ja arviointi sekä tehtävän välittäminen pelastus-, poliisi- tai sosiaali- ja terveystoimen viranomaiselle välittömiä toimenpiteitä varten.

Seuraa meitä somessa

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • You Tube
  • LinkedIn

Hätäkeskuslaitos sosiaalisessa mediassa

© Hätäkeskuslaitos 2020

  • Palvelut
    • Hätänumero 112
    • Hätätekstiviesti
    • Hätäilmoitus viittomakielellä
    • 112 Suomi -sovellus
    • Sijaintitieto
    • Vaarasta varoittaminen
    • Palo- ja rikosilmoitinlaitteet
    • Materiaalit ja ohjeet
  • Meille töihin
    • Hätäkeskuslaitos työnantajana
    • Hätäkeskuspäivystäjäksi
  • Uutishuone
  • Tietoa meistä
    • Virasto
    • Johtajan tervehdys
    • Organisaatio ja julkaisut
    • Hätäilmoituksen käsittely
    • Tilastotietoa hätäkeskustoiminnasta
    • Hätäkeskuslaitoksen historia
    • Viranomaisyhteistyö
    • Anna palautetta
    • Vierailupyyntö
    • Yhteystiedot