Nya verktyg stöder personalens välbefinnande på jobbet
Nödcentralsverket testar nya sätt att stödja personalens välbefinnande. Nödcentralen i Kervo utvecklar en metod för multiprofessionella samtal, och därtill pågår ett pilotprojekt för kamratstöd som omfattar hela Nödcentralsverket.
Nödcentralsproffs belönades för förtjänstfullt arbete
Proffs inom nödcentralsverksamhet belönades i dag i Tammerfors. Priset PRO 112 för förtjänstfullt arbete för nödnumret och nödcentralsverksamheten tilldelades Minna Ylinen från Björneborg. Anniina Takala från Åbo utsågs till Årets nödcentralsoperatör.
Det gäller att sköta om sig
Årets nödcentraloperatör Anniina har haft många vändningar i sin karriär: hon arbetade först som sjukskötare, men studerade sedan till nödcentralsoperatör. Senare bytte hon från nödcentralen i Björneborg till en tjänst i Åbo. Under årens lopp har Anniina lärt sig att ta hand om sig själv och återhämta sig från arbetet.
Det mest givande är att lyckas tillsammans
Virve-huvudanvändaren Minna Ylinen är en erfaren expert inom nödcentralsverksamhet. Hon har jobbat med många olika datasystem, hanterat lärorika störningar och upplevt framgångar tillsammans med arbetskamraterna under sin karriär.
Färre sjukfrånvaron och bättre trivsel i arbetet år 2023
Nödcentralsverkets bokslut för 2023 är färdigt. I fjol började personalens sjukfrånvaron minska, rekryteringen av nödcentraloperatörer var lyckad och personaltillfredsställelsen förbättrades.
ILMO-systemet skickar e-postmeddelanden från och med 10.1.2023 – Uppdatera uppgifter om avtalsansvariga
Nödcentralsverkets elektroniska kommunikationssystem ILMO skickar från och med 10.1.2023 automatiska meddelanden angående ansökningar och avtal via e-post till personer som registrerats som avtalsansvariga i avtal om larmanläggningar.
Syftet med kundmeddelanden är att förbättra kommunikationen mellan Nödcentralsverket och kunderna. Det är mycket viktigt att kunderna ser till att uppgifter om avtalsansvariga är uppdaterade i ILMO-systemet och ser till att det finns en avtalsansvarig för varje avtal. Ytterligare information om underhåll av avtalsansvariges uppgifter och de vanligaste anvisningarna finns på vår webbplats.
ILMO-systemet utvecklas enligt respons från kunder. Om det uppstår problem med användningen av systemet, om du vill ge utvecklingsförslag eller respons om såväl ILMO-systemet som larmanläggningens funktion, kan du kontakta Nödcentralsverket med hjälp av responsblanketten eller skicka e-post till adressen [email protected].
Med ILMO-systemet avses Nödcentralsverkets e-kommunikationssystem för kunder som har brand- och brottslarmanläggningar. Genom systemet kan kunderna skicka anslutningsansökan, granska och upprätthålla avtal samt säga upp avtal. ILMO-systemet publicerades för företags- och samfundskunder i december 2021.
Anvisningar om tillägg av avtalsansvarig.