Nödcentralsverket
Nödnumret 112
I Finland används endast ett nödnummer. Till nödnumret ringer man endast i brådskande nödsituationer där hjälpande myndigheter behövs på plats.
Publikationen Nödcentralsverksamheten i Finland
I den nya publikationen "Nödcentralsverksamheten i Finland" ges en kortfattad beskrivning av Nödcentralsverkets verksamhet och tjänster. Publikationen är avsedd för alla som är intresserade av 112-verksamheten.
Ole avun ensimmäinen lenkki
Kiinnostaako ura hätäkeskuspäivystäjänä? Haku hätäkeskuspäivystäjän koulutukseen on auki 29.4.–31.5.2024.
Icke-brådskande problemsituationer
Många oförväntade situationer i vardagen kan skötas utan brådskande myndighetshjälp. Vet du hur du ska agera t.ex. om ett träd fallit omkull på vägen till stugan?Se råd och anvisningar
Nödcentralsverket på lätt svenska
Vad gör nödcentralsverket? Läs om nödcentralsverkets tjänster på vår webbplats. Texterna är lättlästa.Läs om Nödcentralsverket på lätt svenska
Försöket med nödanmälan på teckenspråk fortsätter nästa år
13.12.2022
Pressmeddelande
-
FPA och Nödcentralsverket inledde i juni 2021 ett försök där personer som befinner sig i en nödsituation kan göra nödanmälan på finskt teckenspråk...
Pressmeddelande Nödcentralstjänster01.06.2022 -
FPA och Nödcentralsverket inleder i juni ett försök där personer som befinner sig i en nödsituation kan göra ett nödmeddelande på finskt...
Pressmeddelande Nödcentralstjänster15.06.2021