112 Suomi -sovellukseen uusia ominaisuuksia
112 Suomi- sovellukseen tehdään ohjelmistopäivitys tänään 3. syyskuuta. Päivityksessä sovellukseen tuodaan uusi widget-ominaisuus ja parannetaan muun muassa vaaratiedotteiden näyttämiseen liittyvää toiminnallisuutta.
Uusi hätänumeroon soitto -widget mahdollistaa hätänumeroon soittamisen ilman sovelluksen avaamista. Widgetin saa ladattua älypuhelimen näytölle sovelluspäivityksen jälkeen.
Widgetin lisäksi päivityksellä parannetaan vaaratiedotteiden näyttämiseen liittyvää toiminnallisuutta, tehdään saavutettavuuteen liittyviä parannuksia ja sovelluksen vakauteen liittyviä korjauksia. Sovellukseen on myös lisätty tilastointiominaisuus, jonka avulla kerätään anonymisoitua tilastotietoa vaara- ja viranomaistiedotteiden läpimenosta.
Sovellus päivittyy automaattisesti, jos käyttäjä on sallinut oman puhelimensa asetuksissa automaattipäivitykset. Jos automaattipäivitykset eivät ole käytössä, päivityksen saa asennettua sovelluskaupasta etsimällä 112 Suomi -sovelluksen ja painamalla päivitä-painiketta. Huomaathan, että sovellus saattaa kysyä uudelleen puhelinnumeroa, kun sen käynnistää ensimmäistä kertaa päivityksen jälkeen.
112 Suomi -sovellus on Hätäkeskuslaitoksen teettämä mobiilisovellus, jota on kehitetty yhteistyössä eri turvallisuustoimijoiden kanssa. Sovelluksesta löytyy palveluita ja palvelunumeroita erilaisiin avuntarpeisiin, muun muassa lähin sydäniskuri ja päivystysavun numero. 112 Suomi -sovelluksella on yli 2,5 miljoonaa aktiivista käyttäjää.
Tutustu myös
Jaa vaaratiedote kaverille 112 Suomi -sovelluksen avulla
112 Suomi -sovellus arjen turvana jo 10 vuotta
Sijaintitieto voi pelastaa hengen
Nuoret miehet 112-päivän kohderyhmänä 2026
Kampanjan avulla halutaan vahvistaa nuorten miesten rohkeutta puuttua hätätilanteisiin.
Hyvinvointia rakennetaan yhdessä
Ammattitaitoinen, sitoutunut ja hyvinvoiva henkilöstö on Hätäkeskuslaitoksen tärkein voimavara ja strateginen painopiste. Uudessa työhyvinvointiohjelmassa painotetaan aiempaa vahvemmin mm. työkykyjohtamisen osaamisen kehittämistä ja työurajohtamista.
Synnytyspuhelussa hätä voi muuttua iloksi
Hätäkeskuksesta välitetään vuosittain yli 2240 synnytykseen liittyvää tehtävää. Hätäkeskuspäivystäjälle kokemus on ainutlaatuinen, kun puhelimen päässä kuuluukin uuden elämän ääni.
Hätänumeroon kuulumattomien ilmoitusten määrä laskussa
Hätäkeskuslaitoksen puolen vuoden tilastot osoittavat, että hätänumeron virheellinen käyttö on vähentynyt. Hätäkeskusten resurssit painottuivat alkuvuonna aiempaa enemmän kiireellisten hätäilmoitusten käsittelyyn.
Hätäkeskuspäivystäjä ohjeistaa toimimaan onnettomuuspaikalla
Liikenneturvan kyselyn mukaan joka neljäs suomalainen ei koe tietävänsä, miten onnettomuuspaikalla tulee toimia. Hätäkeskuspäivystäjän antamat ohjeet voivat onnettomuustilanteessa pelastaa henkiä.