Uusia työkaluja jaksamisen tueksi
Hätäkeskuslaitos pilotoi uusia keinoja tukea henkilöstön hyvinvointia. Keravan hätäkeskuksessa kehitetään moniviranomaispurkua, ja koko virastoon rakennetaan parhaillaan vertaistukiohjaustoimintaa.
Hätälinjalla kuuluu yhä enemmän sosiaalista hätää
Hätäkeskuslaitos välittää tehtäviä myös sosiaali- ja kriisipäivystykselle. Vuonna 2023 niiden määrä kasvoi edelliseen vuoteen verrattuna peräti 34%, ja ne ohittivat ensimmäistä kertaa pelastustoimelle välitettyjen tehtävien määrän.
Hätäkeskusammattilaisia palkittiin ansiokkaasta työstä
Hätäkeskustoiminnan ammattilaisia palkittiin tänään Tampereella. Hätänumeron ja hätäkeskustoiminnan eteen tehdystä työstä myönnettävä PRO 112 -palkinto luovutettiin porilaiselle Minna Yliselle. Vuoden Hätäkeskuspäivystäjäksi julkistettiin Anniina Takala Turusta.
Itsestään on pidettävä hyvää huolta
Vuoden hätäkeskuspäivystäjä Anniinan uraan on mahtunut käänteitä: ensin hän opiskeli sairaanhoitajasta hätäkeskuspäivystäjäksi ja myöhemmin virkapaikka vaihtui Porista Turkuun. Vuosien aikana Anniina on opetellut pitämään huolta itsestä ja palautumaan työstä.
Palkitsevinta on yhdessä onnistuminen
Virve-pääkäyttäjä Minna Ylinen on kokenut hätäkeskustoiminnan ammattilainen. Hänen uran varrelle on mahtunut lukuisia eri tietojärjestelmiä, opettavaisia häiriötilanteita ja onnistumisen hetkiä kollegoiden kanssa.
ILMO-järjestelmä lähettää 10.1.2023 alkaen sähköposti-ilmoituksia – Päivitäthän sopimusvastaavien tiedot
Hätäkeskuslaitoksen sähköinen ILMO-asiointipalvelujärjestelmä lähettää 10.1.2023 alkaen hakemuksiin ja sopimuksiin liittyviä automaattisia ilmoituksia sähköpostilla ilmoitinlaitesopimuksiin sopimusvastaaviksi merkityille henkilöille.
Asiakasviesteillä pyritään parantamaan Hätäkeskuslaitoksen ja asiakkaiden välistä viestintää. On erittäin tärkeää, että asiakkaat huolehtivat sopimusvastaavien tietojen ajantasaisuudesta ILMO-järjestelmässä ja varmistavat, että jokaiselle sopimukselle on merkitty sopimusvastaava. Lisätietoja sopimusvastaavan tietojen ylläpidosta ja yleisimmistä ohjeista löydät verkkosivuiltamme Usein kysyttyä -osiosta.
ILMO-järjestelmää kehitetään asiakaspalautteiden perusteella. Mikäli järjestelmän käytössä on ongelmia, haluat antaa kehitysehdotuksia tai palautetta niin ILMO-järjestelmään kuin ilmoitinlaitetoimintaan liittyen, voit olla yhteydessä Hätäkeskuslaitokseen palautelomakkeella tai lähettää sähköpostia osoitteeseen [email protected].
ILMO-järjestelmällä tarkoitetaan Hätäkeskuslaitoksen palo- ja rikosilmoitinlaiteasiakkaiden sähköistä asiointipalvelua, jossa asiakkaat voivat lähettää liittymishakemuksen, tarkastella ja ylläpitää sopimuksia sekä irtisanoa sopimuksen. Ilmo-järjestelmä julkaistiin yritys- ja yhteisöasiakkaiden käyttöön joulukuussa 2021.