Vuonna 2023 sairauspoissaolot laskivat ja työtyytyväisyys nousi
Hätäkeskuslaitoksen tilinpäätös vuodelta 2023 on valmistunut. Viime vuonna henkilöstön sairauspoissaolot kääntyivät laskuun, hätäkeskuspäivystäjiä saatiin onnistuneesti rekrytoitua ja henkilökunnan tyytyväisyys lisääntyi.
Ensihoidon tehtävissä punnitaan kiireellisyys ja omaehtoinen hoitoon hakeutuminen
Ensihoidon tehtävänkäsittelyohje uudistui marraskuun 2023 lopulla. Uuden tehtävänkäsittelyohjeen tavoitteena on ohjata avuntarvitsija oikean avun piiriin jo ensimmäisessä vaiheessa.
Hätäilmoitusten määrä nousi yli kolmeen miljoonaan
Vuonna 2023 Hätäkeskuslaitos vastaanotti keskimäärin 8 300 hätäilmoitusta joka päivä. Noin puolet ilmoituksista välitettiin tehtäväksi viranomaisille ja puolet käsiteltiin hätäkeskuspäivystäjän neuvonnan ja ohjeistuksen avulla. Ilmoituksiin vastattiin keskimäärin neljässä sekunnissa.
112-päivän tunnustus Helsingin poliisilaitokselle
Hätäkeskuslaitos palkitsi Helsingin poliisilaitoksen ennalta estävän toiminnon hätänumeron 112 hyväksi tehdystä työstä. Lisäksi palkitsemistilaisuudessa jaettiin kunniamaininta konstaapeli Michela Söderströmille hätänumeron 112 aktiivisesta viestinnästä.
Vaaratiedotteiden välitysjärjestelmää testataan 112-päivänä
Vaaratiedotteiden virallista välitysjärjestelmää testataan jälleen valtakunnallisena 112-päivänä 11.2.2024 klo 11.20 alkaen.
ILMO-systemet skickar e-postmeddelanden från och med 10.1.2023 – Uppdatera uppgifter om avtalsansvariga
Nödcentralsverkets elektroniska kommunikationssystem ILMO skickar från och med 10.1.2023 automatiska meddelanden angående ansökningar och avtal via e-post till personer som registrerats som avtalsansvariga i avtal om larmanläggningar.
Syftet med kundmeddelanden är att förbättra kommunikationen mellan Nödcentralsverket och kunderna. Det är mycket viktigt att kunderna ser till att uppgifter om avtalsansvariga är uppdaterade i ILMO-systemet och ser till att det finns en avtalsansvarig för varje avtal. Ytterligare information om underhåll av avtalsansvariges uppgifter och de vanligaste anvisningarna finns på vår webbplats.
ILMO-systemet utvecklas enligt respons från kunder. Om det uppstår problem med användningen av systemet, om du vill ge utvecklingsförslag eller respons om såväl ILMO-systemet som larmanläggningens funktion, kan du kontakta Nödcentralsverket med hjälp av responsblanketten eller skicka e-post till adressen [email protected].
Med ILMO-systemet avses Nödcentralsverkets e-kommunikationssystem för kunder som har brand- och brottslarmanläggningar. Genom systemet kan kunderna skicka anslutningsansökan, granska och upprätthålla avtal samt säga upp avtal. ILMO-systemet publicerades för företags- och samfundskunder i december 2021.
Anvisningar om tillägg av avtalsansvarig.