Hätäkeskuslaitos
Hätänumero 112
Suomessa on vain yksi hätänumero. Hätänumeroon soitetaan vain kiireellisissä hätätilanteissa, jolloin paikalle tarvitaan auttavia viranomaisia.
Hätäkeskustoiminta Suomessa -julkaisu
Julkaisussa kuvataan ytimekkäästi Hätäkeskuslaitoksen toimintaa ja palveluita. Julkaisu on suunnattu kaikille 112-toiminnasta ja virastosta kiinnostuneille.
Huolto- ja häiriötiedotteet
Tiedotearkisto-
21.08.2024Häiriö
Miten toimit kiireettömissä ongelmatilanteissa?
Monissa arjen yllättävissä tilanteissa paikalle ei kaivata kiireellistä viranomisapua. Tiedätkö miten toimia, kun esimerkiksi puu on kaatunut mökkitielle?Lue ohjeita eri tilanteisiin
Näin hätäilmoituksia käsitellään
Hätäilmoituksen arvioinnissa ja tehtävän välittämisessä noudatetaan aina hälytettävien viranomaisten antamia ohjeita. Hätäkeskustietojärjestelmässä on viranomaisten toimialakohtaiset riskianalyysit sekä moniviranomaistehtävien riskianalyysit, joiden...Hätäilmoituksen käsittely
Asenna 112-pikanäppäin puhelimen alkunäytölle
19.09.2024
Uutinen
-
Sydänliiton hallinnoimaan sydäniskurien paikannus- ja rekisteröintipalveluun defi.fi:hin on rekisteröity 10 000:s sydäniskuri. Se sijaitsee...
Uutinen Viestintä18.09.2024 -
Jatkossa asiakas voi itse tarkistaa ILMO-asiointipalvelun kautta, onko kohteen ilmoitinlaite asianmukaisesti testattu. Testaushistoriaa näytetään...
Uutinen Ilmoitinlaitteet16.09.2024