Nödcentralsverket
Nödnumret 112
I Finland används endast ett nödnummer. Till nödnumret ringer man endast i brådskande nödsituationer där hjälpande myndigheter behövs på plats.
Publikationen Nödcentralsverksamheten i Finland
I den nya publikationen "Nödcentralsverksamheten i Finland" ges en kortfattad beskrivning av Nödcentralsverkets verksamhet och tjänster. Publikationen är avsedd för alla som är intresserade av 112-verksamheten.
Ole avun ensimmäinen lenkki
Kiinnostaako ura hätäkeskuspäivystäjänä? Haku hätäkeskuspäivystäjän koulutukseen on auki 29.4.–31.5.2024.
Service- och störningsmeddelanden
ArkivInga aktiva meddelanden
Icke-brådskande problemsituationer
Många oförväntade situationer i vardagen kan skötas utan brådskande myndighetshjälp. Vet du hur du ska agera t.ex. om ett träd fallit omkull på vägen till stugan?Se råd och anvisningar
Nödcentralsverket på lätt svenska
Vad gör nödcentralsverket? Läs om nödcentralsverkets tjänster på vår webbplats. Texterna är lättlästa.Läs om Nödcentralsverket på lätt svenska
Införandet av tjänsten ILTA senareläggs till våren 2025
-
Nödcentralsverket testar nya sätt att stödja personalens välbefinnande. Nödcentralen i Kervo utvecklar en metod för multiprofessionella samtal, och...
Pressmeddelande22.04.2024 -
Det kommer att vara möjligt att skicka nödmeddelanden i realtid (RTT) i slutet av 2025. Den nya nödmeddelandemetoden är särskilt användbar för...
Nyhet Nödcentralstjänster18.09.2023