Huolto- ja häiriötiedotteet

Tiedotearkisto

Ei aktiivisia huolto- tai häiriötiedotteita

Paloilmoitinlaitteet yritysasiakkaille

Hätäkeskukseen yhdistetty paloilmoitinlaite antaa automaattisesti ilmoituksen alkavasta palosta.

Rikosilmoitinlaitteet yritysasiakkaille

Hätäkeskukseen yhdistetyn rikosilmoitinlaitteen perusteena on kohteen erityinen suojelu, korotettu henkilöturvallisuus tai taloudellisesti tai kulttuurihistoriallisesti arvokas kohde.

Usein kysyttyä

Täältä löydät vastauksia useimmin kysyttyihin kysymyksiin, esimerkiksi ohjeet valtuutuksen hakemiseen.

Paloilmoitinlaitteet henkilöasiakkaille

Hätäkeskukseen yhdistetty paloilmoitinlaite antaa automaattisesti ilmoituksen alkavasta palosta.

Rikosilmoitinlaitteet henkilöasiakkaille

Hätäkeskukseen yhdistetyn rikosilmoitinlaitteen perusteena on kohteen erityinen suojelu, korotettu henkilöturvallisuus tai taloudellisesti tai kulttuurihistoriallisesti arvokas kohde.

Asiakaspalvelu

Ilmoitinlaitteiden asiakaspalvelunumero on avoinna arkisin klo 9-15.  Testaukset, tila- ja numeromuutokset sekä uusien ilmoitinlaitteiden käyttöönotot ilmoitetaan oman alueen testausnumeroon.

Uutisia ja tiedotteita ilmoitinlaitteista

null Palo- ja rikosilmoitinlaitteisiin liittyvä sähköinen asiointipalvelu otetaan käyttöön joulukuussa

Palo- ja rikosilmoitinlaitteisiin liittyvä sähköinen asiointipalvelu otetaan käyttöön joulukuussa

Julkaisuajankohta 9.11.2021 9.22
Tiedote
ILMO-tunnus.

Ilmoitinlaiteasiakkaat voivat vahvan tunnistautumisen avulla kirjautua ILMO-järjestelmään 1.12.2021 alkaen. ILMO-järjestelmässä asiakas voi tarkastaa ja ylläpitää yrityksen asiakas- ja laskutustietoja sekä palo- ja rikosilmoitinlaitteiden kohde- ja yhteystietoja.

Ilmoitinlaiteasiakas voi tehdä asiakkuuteen ja laitteisiin liittyvät muutokset ja uudet hakemukset sähköisesti joulukuusta alkaen.

ILMO-järjestelmään siirrytään 112.fi-sivuston kautta. Järjestelmään kirjautuminen edellyttää vahvaa tunnistautumista pankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta käyttäen. Tunnistautuminen ohjautuu Digi- ja väestöviraston ylläpitämään suomi.fi-portaaliin. Suomi.fi-valtuuksissa henkilöitä voi valtuuttaa asioimaan yrityksen puolesta. 

Ilmoitinlaiteasiakkaan käyttökokemus ja sähköisen asioinnin onnistuminen ovat olleet keskeisiä tekijöitä ILMO-järjestelmän suunnittelussa ja toteutuksessa.

Hätäkeskuslaitos tiedottaa joulukuussa palvelun käyttöönotosta. 
 

Lisätietoa:

Sähköposti: ilmoitinlaitteet(at)112.fi 
Ilmoitinlaiteasiakkaiden asiakaspalvelunumero: 0295 481 480 (arkisin klo 9-15)