112-hätätekstiviestipalvelussa Telian liittymiä koskeva katkos 9. helmikuuta – hätäpuhelut toimivat normaalisti

Julkaisuajankohta 8.2.2021 14.25
Tiedote
Henkilön kädessä on puhelin, johon on näppäilty numero 112. Taustalla liikennettä.

Operaattorin muutostöistä johtuen 112-hätätekstiviestipalvelussa on noin 30 minuuttia kestävä katkos 9. helmikuuta klo 00:30. Katkos koskee Telian liittymiä.

Katkoksen vuoksi 112-hätätekstiviestit eivät ohjaudu hätäkeskukseen. Henkilöt, jotka eivät kiireellisessä hätätilanteessa pysty tuottamaan puhetta, voivat tehdä hätäilmoituksen katkoksen aikana tekstiviestillä numeroon: 050 518 7433. Numero on väliaikainen ja se on tarkoitettu vain kiireellisiä hätätilanteita varten.

Hätänumeroon 112 soittaminen toimii normaalisti kaikkien operaattorien liittymistä.

Älä soita hätänumeroon, kun saat tiedotteen 112 Suomi -sovellukseen

Hätäkeskuslaitos tiedottaa katkoksesta 112 Suomi -mobiilisovelluksen kautta lähetettävällä viranomaistiedotteella.

Viranomaistiedotteella tarkoitetaan erilaisia poikkeuksellisiin tilanteisiin, hälytystehtäviin, harjoituksiin tai olosuhteisiin liittyviä viestejä ja ohjeita ihmisille, joilla vähennetään esimerkiksi yhteydenottoja hätänumeroon tai opastetaan ihmisiä toimimaan oikein. 

Voimassa olevat viranomaistiedotteet näkyvät 112 Suomi -sovelluksen Tiedotteet -välilehdeltä. Sovelluksen kautta saadusta tiedotteesta ei ole syytä soittaa hätänumeroon.

hätäkeskuspalvelut