Hätäpuhelut toimivat normaalisti
112-hätätekstiviestipalvelussa Telian liittymiä koskeva lyhyt katkos ensi yönä
Operaattorin muutostöistä johtuen 112-hätätekstiviestipalvelussa on noin 30 minuutin katkos 27. tammikuuta klo 01:00. Katkos koskee Telian liittymiä.
Katkoksen vuoksi 112-hätätekstiviestit eivät ohjaudu hätäkeskukseen. Henkilöt, jotka eivät kiireellisessä hätätilanteessa pysty tuottamaan puhetta, voivat tehdä hätäilmoituksen katkoksen aikana tekstiviestillä numeroon: 050 518 7433. Numero on väliaikainen ja se on tarkoitettu vain kiireellisiä hätätilanteita varten.
Hätänumeroon 112 soittaminen toimii normaalisti kaikkien operaattorien liittymistä.
Tutustu myös
Ensihoidolle välitetyt tehtävät kääntyivät laskuun
Juhannuksena 28 300 hätäilmoitusta
Kesälomakaudella hätätilanteita tapahtuu tavallista enemmän
Mistä apua myrskytilanteissa?
Myrskyt aiheuttavat erilaisia ongelmia ja tuhoja, kuten puiden kaatumisia ja sähkökatkoja. On tärkeää tietää, milloin myrskyn aiheuttamissa haasteissa on syytä soittaa hätänumeroon ja miten myrskyn aiheuttamiin hätätilanteisiin voi varautua.
Näin hyödynnät 112 Suomi -sovellusta hätä- ja ongelmatilanteissa
Jo miljoonia latauksia saavuttanut 112 Suomi -sovellus on verraton apu erilaisissa hätä- ja ongelmatilanteissa. Tutustu sovelluksen palveluvalikoimaan ja muista käyttää sitä tarvittaessa.
Aloita 112-päivän suunnittelu ajoissa
112-päivä on valtakunnallinen turvallisuuskampanja, jonka tavoitteena on kiinnittää suomalaisten huomio ensi vuonna hätänumeroon ja hätätilanteiden tunnistamiseen.
Petteri Helisten Kuopion hätäkeskuksen päälliköksi
Petteri Helisten on nimetty Kuopin hätäkeskuksen päälliköksi. Hän aloittaa virassa 1. marraskuuta 2024.
Asenna 112-pikanäppäin puhelimen alkunäytölle
Älypuhelimiin on nyt saatavilla 112-widget, jonka kautta voi soittaa hätänumeroon. Widgetin voi asentaa puhelimiin, joissa on 112 Suomi -sovellus.