ILMO-järjestelmän päivitys
Yritysasiakkaiden sähköiseen asiointijärjestelmään (ILMO) on tullut päivitys elokuun 1. päivänä. Uudessa versiossa asiakasta pyydetään päivittämään sopimusvastaavan tiedot ennen kuin asiakas voi jatkaa järjestelmän käyttöä. Lisäksi asiakkaiden ohjeistusta on tarkennettu.
Juhannus työllisti hätäkeskuksia
Hätäkeskuslaitos vastaanotti perjantain 24.6. ja sunnuntain 26.6. välisenä aikana yhteensä noin 34 200 hätäilmoitusta. Viime vuoden vastaavana aikana hätäilmoituksia vastaanotettiin noin 33 000, joten juhannus oli hätäkeskusten näkökulmasta katsoen hieman viime vuotta vilkkaampi.
Hätäkeskuspäivystäjän vinkit juhannuksen juhlijoille
Ylipäivystäjä Essi Molkkarin mukaan juhannuksena hätäilmoituksissa korostuvat perinteisesti alkoholin aiheuttamat ongelmat, tapaturmat ja vesillä sattuvat onnettomuudet. Suuri osa hätä- ja ongelmatilanteista voidaan välttää hyvällä asenteella ja varautumisella.
20 uutta hätäkeskuspäivystäjää aloitti työnsä tänään
Pelastusopistosta valmistui kesäkuun alussa uusia hätäkeskuspäivystäjiä, ja jo tänään he aloittavat työnsä hätäkeskuksissa eri puolilla Suomea. Turun hätäkeskuksessa henkilöstötilanne parani merkittävästi.
Henkilöstökatsaus 2021: Työhyvinvointiin panostaen
Hätäkeskuslaitoksen henkilöstökertomus on valmistunut. Vuosi 2021 sujui tavoitteisiin nähden kokonaisuudessaan hyvin, haastavasta operatiivisesta henkilöstötilanteesta ja koronakriisistä huolimatta. Vuoteen sisältyi paljon panostuksia henkilöstön työhyvinvoinnin kehittämiseen.
Palo- ja rikosilmoitinlaitteisiin liittyvä sähköinen asiointipalvelu otetaan käyttöön joulukuussa

Ilmoitinlaiteasiakkaat voivat vahvan tunnistautumisen avulla kirjautua ILMO-järjestelmään 1.12.2021 alkaen. ILMO-järjestelmässä asiakas voi tarkastaa ja ylläpitää yrityksen asiakas- ja laskutustietoja sekä palo- ja rikosilmoitinlaitteiden kohde- ja yhteystietoja.
Ilmoitinlaiteasiakas voi tehdä asiakkuuteen ja laitteisiin liittyvät muutokset ja uudet hakemukset sähköisesti joulukuusta alkaen.
ILMO-järjestelmään siirrytään 112.fi-sivuston kautta. Järjestelmään kirjautuminen edellyttää vahvaa tunnistautumista pankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta käyttäen. Tunnistautuminen ohjautuu Digi- ja väestöviraston ylläpitämään suomi.fi-portaaliin. Suomi.fi-valtuuksissa henkilöitä voi valtuuttaa asioimaan yrityksen puolesta.
Ilmoitinlaiteasiakkaan käyttökokemus ja sähköisen asioinnin onnistuminen ovat olleet keskeisiä tekijöitä ILMO-järjestelmän suunnittelussa ja toteutuksessa.
Hätäkeskuslaitos tiedottaa joulukuussa palvelun käyttöönotosta.
Lisätietoa:
Sähköposti: ilmoitinlaitteet(at)112.fi
Ilmoitinlaiteasiakkaiden asiakaspalvelunumero: 0295 481 480 (arkisin klo 9-15)