Palo- ja rikosilmoitinlaitteisiin liittyvä sähköinen asiointipalvelu otetaan käyttöön joulukuussa
Ilmoitinlaiteasiakkaat voivat vahvan tunnistautumisen avulla kirjautua ILMO-järjestelmään 1.12.2021 alkaen. ILMO-järjestelmässä asiakas voi tarkastaa ja ylläpitää yrityksen asiakas- ja laskutustietoja sekä palo- ja rikosilmoitinlaitteiden kohde- ja yhteystietoja.
Ilmoitinlaiteasiakas voi tehdä asiakkuuteen ja laitteisiin liittyvät muutokset ja uudet hakemukset sähköisesti joulukuusta alkaen.
ILMO-järjestelmään siirrytään 112.fi-sivuston kautta. Järjestelmään kirjautuminen edellyttää vahvaa tunnistautumista pankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta käyttäen. Tunnistautuminen ohjautuu Digi- ja väestöviraston ylläpitämään suomi.fi-portaaliin. Suomi.fi-valtuuksissa henkilöitä voi valtuuttaa asioimaan yrityksen puolesta.
Ilmoitinlaiteasiakkaan käyttökokemus ja sähköisen asioinnin onnistuminen ovat olleet keskeisiä tekijöitä ILMO-järjestelmän suunnittelussa ja toteutuksessa.
Hätäkeskuslaitos tiedottaa joulukuussa palvelun käyttöönotosta.
Lisätietoa:
Sähköposti: ilmoitinlaitteet(at)112.fi
Ilmoitinlaiteasiakkaiden asiakaspalvelunumero: 0295 481 480 (arkisin klo 9-15)
Tutustu myös
Testaushistoria nähtävillä ILMO-järjestelmässä
Ensihoidolle välitetyt tehtävät kääntyivät laskuun
Yleinen ALV-kanta muuttuu – Vaikuttaa ilmoitinlaitteiden laskutukseen 1.9. alkaen
Hätäkeskuspäivystäjiä valmistui Pelastusopistolta
Hätäkeskuspäivystäjäkurssi 43 valmistujaisia juhlittiin Pelastusopistolla perjantaina 20. joulukuuta 2024. Työt hätäkeskuksissa alkavat maanantaina 13. tammikuuta 2025.
Hätätilanteet eivät pysähdy edes jouluna
Juhlapyhinäkin kellon ympäri työskentelevät hätäkeskuspäivystäjät saavat työssään huomata, ettei joulu ole kaikille iloinen asia. Hätätilanteet ja avun tarve eivät pysähdy edes jouluisin.
Hätäkeskuslaitokseen luotetaan
T-Median toteuttaman Luottamus&Maine-tutkimuksen mukaan Hätäkeskuslaitoksella on kansalaisten näkökulmasta julkishallinnon kolmanneksi paras maine. Hätäkeskuslaitoksen kohdalla kansalaiset kokivat parhaimmaksi maineen osa-alueeksi vastuullisuuden.
Ammattikunnan edustajana Linnan juhlissa
Vuoden hätäkeskuspäivystäjä Anniina Takala viettää itsenäisyyspäivää Presidentinlinnassa. Hän kokee kutsun olevan kunnianosoitus koko ammattikunnalle.
Mistä apua myrskytilanteissa?
Myrskyt aiheuttavat erilaisia ongelmia ja tuhoja, kuten puiden kaatumisia ja sähkökatkoja. On tärkeää tietää, milloin myrskyn aiheuttamissa haasteissa on syytä soittaa hätänumeroon ja miten myrskyn aiheuttamiin hätätilanteisiin voi varautua.