Hätäkeskuslaitos siirtyy uuteen keskitettyyn uutispalveluun
Hätäkeskuslaitos ottaa käyttöön uuden uutispalvelun medialle tammikuussa 2021. Uudessa palvelussa on kootusti medialle osoitettu aineisto, kuten tiedotteet, julkaisuvapaa kuvamateriaali ja kutsut mediatilaisuuksiin. Myös ennakkotiedotteet löytyvät palvelusta.
Uutispalvelun käyttäjäksi pääset rekisteröitymällä palveluun osoitteessa: uutispalvelu.112.fi. Hätäkeskuslaitos pyytää rekisteröitymisen yhteydessä nimen, sähköpostin ja median, jota edustaa. Todennamme medianedustajat sähköpostin perusteella. Freelancer-toimittajilta pyydetään lisäksi pressikortin numero ja esimerkki mediasta, jota on edustanut. Emme katso mediaksi esimerkiksi blogeja, uutisparodiasivustoja, yleisönosastokirjoituksia tai satunnaisjulkaisuja.
Rekisteröitymisen jälkeen saat linkin sähköpostiisi, jolla voit tilata uutispalvelusta eri palveluita: tiedotteet, uutiset, mediakutsut tai kaikki uutispalvelussa julkaistavat aineistot. Voit peruuttaa tai muokata tilaustasi omien tietojen kautta.
Lähetämme mediatiedotteita vanhan järjestelmän kautta tammikuuhun asti, jonka jälkeen kaikki tiedotteet lähetetään vain rekisteröityneille median edustajille.
Voit tutustua uutispalvelun tietosuojaselosteeseen tästä.
Median edustaja, tervetuloa uuden uutispalvelumme käyttäjäksi.
Tutustu myös
Itsetuhoisuudesta voi puhua turvallisesti
Ensihoidolle välitetyt tehtävät kääntyivät laskuun
Hyvä, paha verkko
Hätäkeskuspäivystäjiä valmistui Pelastusopistolta
Hätäkeskuspäivystäjäkurssi 43 valmistujaisia juhlittiin Pelastusopistolla perjantaina 20. joulukuuta 2024. Työt hätäkeskuksissa alkavat maanantaina 13. tammikuuta 2025.
Hätätilanteet eivät pysähdy edes jouluna
Juhlapyhinäkin kellon ympäri työskentelevät hätäkeskuspäivystäjät saavat työssään huomata, ettei joulu ole kaikille iloinen asia. Hätätilanteet ja avun tarve eivät pysähdy edes jouluisin.
Hätäkeskuslaitokseen luotetaan
T-Median toteuttaman Luottamus&Maine-tutkimuksen mukaan Hätäkeskuslaitoksella on kansalaisten näkökulmasta julkishallinnon kolmanneksi paras maine. Hätäkeskuslaitoksen kohdalla kansalaiset kokivat parhaimmaksi maineen osa-alueeksi vastuullisuuden.
Ammattikunnan edustajana Linnan juhlissa
Vuoden hätäkeskuspäivystäjä Anniina Takala viettää itsenäisyyspäivää Presidentinlinnassa. Hän kokee kutsun olevan kunnianosoitus koko ammattikunnalle.
Mistä apua myrskytilanteissa?
Myrskyt aiheuttavat erilaisia ongelmia ja tuhoja, kuten puiden kaatumisia ja sähkökatkoja. On tärkeää tietää, milloin myrskyn aiheuttamissa haasteissa on syytä soittaa hätänumeroon ja miten myrskyn aiheuttamiin hätätilanteisiin voi varautua.