Tiedotteet
-
Hätäpuheluun vastattiin keskimäärin 4 sekunnissa
Tiedote 24.3.2022Hätäkeskuslaitoksessa käsiteltiin vuonna 2021 yhteensä 2 782 980 hätäilmoitusta. Hätäilmoitusten kokonaismäärä pysyi samalla tasolla edellisvuoteen 2020 verrattuna (2 787 190). Avuntarvitsijan...
hätäkeskuspalvelut -
Hätänumeroon soittaneet arvostavat hätäkeskuspäivystäjien ammattitaitoa
Tiedote 21.2.2022Hätäkeskuslaitos teetti viime vuoden lopulla Taloustutkimuksella asiakastyytyväisyystutkimuksen, jossa haastateltiin 1 502 henkilöä, jotka olivat soittaneet hätänumeroon syyskuussa 2021....
-
112-päivä: Turvallisuuden tunne on noussut aiempaa merkityksellisemmäksi
Tiedote 11.2.2022Tällä kertaa 112-päivällä herätellään ihmisiä pohtimaan mistä turvallisuuden tunne muodostuu ja miten eri toimijoiden työ vahvistaa turvallisuuden tunnetta yhteiskunnassa. Kampanjan suojelijana...
-
Luottamus hätäkeskuspalveluun vahvistaa turvallisuuden tunnetta
Tiedote 8.2.2022Hätäkeskuslaitos selvitti vuodenvaihteessa Taloustutkimuksen tekemällä tutkimuksella hätänumeron 112 ja eurooppalaisen hätänumeron tunnettavuutta, hätänumeron 112 oikeaa käyttöä, mielikuvaa...
-
Minkälaisiin tilanteisiin hätänumerosta pyydettiin vuodenvaihteessa apua?
Tiedote 2.1.2022Hätäkeskukset vastasivat 31.12.2021 klo 18 – 1.1.2022 klo 24 välisenä aikana 14 846 hätäpuheluun. Hätäpuheluista 95 prosenttiin vastattiin 30 sekunnissa. Vuotta aiemmin vastaavat luvut olivat 15...