Nya verktyg stöder personalens välbefinnande på jobbet
Nödcentralsverket testar nya sätt att stödja personalens välbefinnande. Nödcentralen i Kervo utvecklar en metod för multiprofessionella samtal, och därtill pågår ett pilotprojekt för kamratstöd som omfattar hela Nödcentralsverket.
Nödcentralsproffs belönades för förtjänstfullt arbete
Proffs inom nödcentralsverksamhet belönades i dag i Tammerfors. Priset PRO 112 för förtjänstfullt arbete för nödnumret och nödcentralsverksamheten tilldelades Minna Ylinen från Björneborg. Anniina Takala från Åbo utsågs till Årets nödcentralsoperatör.
Det gäller att sköta om sig
Årets nödcentraloperatör Anniina har haft många vändningar i sin karriär: hon arbetade först som sjukskötare, men studerade sedan till nödcentralsoperatör. Senare bytte hon från nödcentralen i Björneborg till en tjänst i Åbo. Under årens lopp har Anniina lärt sig att ta hand om sig själv och återhämta sig från arbetet.
Det mest givande är att lyckas tillsammans
Virve-huvudanvändaren Minna Ylinen är en erfaren expert inom nödcentralsverksamhet. Hon har jobbat med många olika datasystem, hanterat lärorika störningar och upplevt framgångar tillsammans med arbetskamraterna under sin karriär.
Färre sjukfrånvaron och bättre trivsel i arbetet år 2023
Nödcentralsverkets bokslut för 2023 är färdigt. I fjol började personalens sjukfrånvaron minska, rekryteringen av nödcentraloperatörer var lyckad och personaltillfredsställelsen förbättrades.
New service number for alarm systems on 3 march 2021
A new customer service number will be made available to alarm-device customers: +358 (0)295 481 480 Our service is open on business days from 9 am to 3 pm. You can contact the service number for advice on alarm device contracts and invoicing. Our alarm device testing numbers remain unchanged.
Testing congestion at the turn of the month
Testing of fire and burglar alarm systems experiences the most congestion during the weeks on both sides of the turn of the month. In our new information system, all alarm system testing is directed to the same queue. In order to speed up testing and avoid congestion, the Emergency Response Centre Administration requests that testing scheduled for the turn of the month be carried out during the middle two weeks of the month.
Towards electronic services
The Emergency Response Centre Administration is preparing a new electronic service system for alarm-device customers. In the future, customers will be able to view and update their contracts via electronic services. The system will be launched in 2021. The system has a name "ILMO". We will announce the launch of the system on our website and social media channels.
Our alarm-device customers have an opportunity to contribute to the development of the ILMO service. If you are interested in participating in the development of the system, please contact [email protected] .