-
Ilmoitinlaitteisiin uusi asiakaspalvelunumero 3.3.2021
Tiedote 1.3.2021Testauksissa ruuhkaa kuukauden vaihteessa Palo- ja rikosilmoitinlaitteiden testaukset ovat ruuhkaisimpia kuukauden vaihteessa olevilla viikoilla. Uudessa tietojärjestelmässä kaikki...
Ilmoitinlaitteet -
AVH-oireiden tunnistaminen löytyy nyt 112 Suomi -mobiilisovelluksesta
Tiedote 11.2.2021112 Suomi -sovelluksen suosio on saanut monet turvallisuustoimijat kehittämään palvelujaan yhteistyössä Hätäkeskuslaitoksen kanssa. - On tärkeää, että ihminen löytää helposti tarvitsemansa tiedon,...
Hätäkeskuspalvelut -
112-päivää vietetään virtuaalisesti 11. helmikuuta
Tiedote 9.2.2021Hätäkeskuslaitoksen viestintäsiantuntija Katri Kalliomäen mukaan 112-päivänä pyritään lisäämään kansalaisten turvallisuustietoa ja -myönteisyyttä. 112-päivä muistuttaa myös Euroopan yhteisestä...
112-päivä -
112-hätätekstiviestipalvelussa Telian liittymiä koskeva katkos 9. helmikuuta – hätäpuhelut toimivat normaalisti
Tiedote 8.2.2021Katkoksen vuoksi 112-hätätekstiviestit eivät ohjaudu hätäkeskukseen. Henkilöt, jotka eivät kiireellisessä hätätilanteessa pysty tuottamaan puhetta, voivat tehdä hätäilmoituksen katkoksen aikana...
Hätäkeskuspalvelut -
112-hätätekstiviestipalvelussa Telian liittymiä koskeva katkos 2. helmikuuta
Tiedote 1.2.2021Katkoksen vuoksi 112-hätätekstiviestit eivät ohjaudu hätäkeskukseen. Henkilöt, jotka eivät kiireellisessä hätätilanteessa pysty tuottamaan puhetta, voivat tehdä hätäilmoituksen katkoksen aikana...
Häiriötilanne -
Hätäilmoitusten määrä laski 6 prosentilla
Tiedote 1.2.2021Hätäkeskuksissa käsiteltiin viime vuonna noin 2 787 000 hätäilmoitusta (2 952 000 vuonna 2019). Ilmoitusten kokonaismäärä laski edellisvuodesta noin 6 prosenttia. Hätäkeskuslaitoksen laatupäällikkö...
Hätäkeskuspalvelut -
112-hätätekstiviestipalvelussa Telian liittymiä koskeva lyhyt katkos ensi yönä
Tiedote 26.1.2021Katkoksen vuoksi 112-hätätekstiviestit eivät ohjaudu hätäkeskukseen. Henkilöt, jotka eivät kiireellisessä hätätilanteessa pysty tuottamaan puhetta, voivat tehdä hätäilmoituksen katkoksen aikana...
Hätäkeskuspalvelut -
112 Suomi -mobiilisovellus apuna hätätilanteessa myös muualla Euroopassa
Tiedote 21.1.2021Hätäkeskuslaitos kuuluu Euroopan hätänumerojärjestö EENA:n organisoimaan Pan-European Mobile Emergency Apps (PEMEA) -projektiin. Hätäkeskuslaitoksen hätäliikenneasiantuntija Dan Berlinin mukaan...
Hätäkeskuspalvelut -
Minkälaisiin tilanteisiin hätänumerosta pyydettiin vuodenvaihteessa apua?
Tiedote 2.1.2021Hätäkeskukset vastasivat 31.12.2020 klo 18 - 1.1.2021 klo 24 välisenä aikana 14 503 hätäpuheluun. Hätäpuheluista 95 prosenttiin vastattiin 30 sekunnissa. Vuotta aiemmin vastaavat luvut olivat 14...
Hätäkeskuspalvelut