Hyppää sisältöön
  • Valitse Kieli Suomi
  • Välj språket Svenska
  • Select language English
Hätäkeskuslaitoksen logo – siirry etusivulle
  • Palvelut
    • Hätänumero 112
    • Hätätekstiviesti
    • Hätäilmoitus viittomakielellä
    • 112 Suomi -sovellus
    • Sijaintitieto
    • Vaarasta varoittaminen
    • Palo- ja rikosilmoitinlaitteet
    • Materiaalit ja ohjeet

    Hätäkeskuslaitoksen lakisääteisenä tehtävänä on hätätilanteita koskevien hätäpuheluiden vastaanottaminen ja arviointi sekä tehtävän välittäminen pelastus-, poliisi- tai sosiaali- ja terveystoimen viranomaiselle välittömiä toimenpiteitä varten.

  • Meille töihin
    • Hätäkeskuslaitos työnantajana
    • Hätäkeskuspäivystäjäksi
  • Uutishuone
  • Tietoa meistä
    • Virasto
    • Johtajan tervehdys
    • Organisaatio ja julkaisut
    • Tilastotietoa hätäkeskustoiminnasta
    • Hätäkeskuslaitoksen historia
    • Viranomaisyhteistyö
    • Anna palautetta
    • Vierailupyyntö
    • Yhteystiedot

    Hätäkeskuslaitoksen lakisääteisenä tehtävänä on hätätilanteita koskevien hätäpuheluiden vastaanottaminen ja arviointi sekä tehtävän välittäminen pelastus-, poliisi- tai sosiaali- ja terveystoimen viranomaiselle välittömiä toimenpiteitä varten.

  • Hätäkeskuslaitos
  • fi
  • Uutishuone
  • Blogit
  • Kiitos Sinulle!

Blogit

  • Uutishuone
  • Uutiset
  • Tiedotteet
  • Blogit
  • MEDIALLE
  • Tilauspalvelu
  • Sosiaalinen media

Kiitos Sinulle!

Julkaisupäivä 4.7.2022 11.12 Blogit

Hädän kokeminen on inhimillistä. Koskaan voi tietää, miten itse suhtautuu tai osaa toimia hädän hetkellä. Me täällä hätäkeskuksessa pyrimme toiminnallamme siihen, että soittaja rauhoittuu pystyy toimimaan ohjeidemme avulla esimerkiksi elvytystilanteessa tai liikenneonnettomuuspaikalla siten, kun se siinä tilanteessa on turvallista hänelle itselleen. Meille tärkeintä on saada soittajalta oikeanlainen kuva tilanteesta, jotta pystymme hälyttämään paikalle oikeanlaista apua.

Silloin tällöin hätänumeroon soittaa henkilö, joka on kuin malliesimerkki hyvästä hätäilmoituksen tekijästä sekä -toimijasta. Tällöin soittaja vastaa täsmällisesti päivystäjän tekemiin kysymyksiin ja toimii hienosti annettujen ohjeiden mukaan. Hän ei kyseenalaista päivystäjän antamia ohjeita, intä vastaan tai lopeta hätäpuhelua kesken lyömällä linjan kiinni.

Hyvin menneen hätäpuhelun lopussa emme aina muista kiittää hätäilmoituksen soittajaa, joten tässä teille kaikille yhteisesti: 

Kiitos hyvästä toiminnasta ja yhteistyöstä! Ilman sinun reipasta ja tsemppaavaa otettasi sekä saatujen ohjeiden noudattamista, tilanne olisi voinut johtaa huonompaan lopputulokseen.

Hätäkeskuspäivystäjät

Hätäkeskuspalvelut
asiakaspalvelu blogit hätäilmoitukset
Hätäkeskuslaitos
  • 112-päivä
  • Henkilötietojen käsittely ja tietopyynnöt
  • Hallintokantelu
  • Ulkoministeriön konsulipalvelut
  • Tietoa sivustosta
  • Saavutettavuusselosteet
  • Medialle

Hätäkeskuslaitos on sisäministeriön alainen valtakunnallinen, verkottuneen toimintamallin mukainen virasto. Hätäkeskuslaitoksen lakisääteisenä tehtävänä on hätätilanteita koskevien hätäpuheluiden vastaanottaminen ja arviointi sekä tehtävän välittäminen pelastus-, poliisi- tai sosiaali- ja terveystoimen viranomaiselle välittömiä toimenpiteitä varten.

Seuraa meitä somessa

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • You Tube
  • Linked In

Hätäkeskuslaitos sosiaalisessa mediassa

© Hätäkeskuslaitos 2020

  • Palvelut
    • Hätänumero 112
    • Hätätekstiviesti
    • Hätäilmoitus viittomakielellä
    • 112 Suomi -sovellus
    • Sijaintitieto
    • Vaarasta varoittaminen
    • Palo- ja rikosilmoitinlaitteet
    • Materiaalit ja ohjeet
  • Meille töihin
    • Hätäkeskuslaitos työnantajana
    • Hätäkeskuspäivystäjäksi
  • Uutishuone
  • Tietoa meistä
    • Virasto
    • Johtajan tervehdys
    • Organisaatio ja julkaisut
    • Tilastotietoa hätäkeskustoiminnasta
    • Hätäkeskuslaitoksen historia
    • Viranomaisyhteistyö
    • Anna palautetta
    • Vierailupyyntö
    • Yhteystiedot